היישום אינו מחובר לאינטרנט

על רציונליות ואוביקטיביות במדע

עבודה מס' 068476

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסוגיה על פי משנתו של תומס קון.

1,392 מילים ,3 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

האם המדע הינו רציונלי ואובייקטיבי? נדמה כי שאלה זו עקרה וריקה מתוכן. הרי כל אדם בר-דעת שעיניו בראשו מקשר מייד בין שלושת אלו - מדע, רציונליות ואובייקטיביות. אך האמנם כך הדבר?
תומס קון, הוגה הדעות המרכזי של עבודה זו, אדם בר-דעת ללא ספק, מנסה לבחון את השאלה - האם המדע הוא רציונלי ואובייקטיבי? ומגיע לא פעם למסקנה ההפוכה - פעמים רבות התהליך המדעי אינו רציונלי ואינו אובייקטיבי. העבדוה תנתח את השקפתו של קון שגובשה במהלך שנות הארבעים והחמישים של המאה ה-20 והיא מבטאת גישה פוסט-מודרנית מתפתחת.

הערת מערכת: בעבודה לא צוינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

עלינו להגדיר את המושגים המוכלים בכותרת: רציונלי ואובייקטיבי. תהליך רציונלי ייחשב לתהליך לוגי, שבבסיסו עומדות הנחות-יסוד פשוטות ככל הניתן ומובנות באורח אינטואיטיבי. מתוך הנחות יסוד אלו ניתן לגזור משפטים וטענות עד הגיענו למסקנות הנובעות מן התהליך. למעשה, מהותו של התהליך הרציונלי היא למצוא טאוטולוגיות בין מרחב הנחות היסוד ומרחב המסקנות. תהליך אובייקטיבי ייחשב לתהליך שבו המתבונן, עורך הניסוי והתצפית, הינו מנותק ממושא המחקר (לפחות ברמה הפיזית אם כי לא פעם נדרש גם ניתוק רגשי-פסיכולוגי) ואינו משפיע על התהליך, קרי: ללא משוא-פנים.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "על רציונליות ואוביקטיביות במדע ", סמינריון אודות "על רציונליות ואוביקטיביות במדע " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.