היישום אינו מחובר לאינטרנט

מבוא לקבלה

עבודה מס' 068280

מחיר: 84.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: היבטים בסיסיים מתחום הקבלה.

3,705 מילים ,9 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

ספר הזוהר אינו ספר אחד ויחיד, אלא אוצר ספרותי גדול, המכיל חלקים שונים. ספרות הזוהר כוללת שלושה ספרים, הנחלקים לחמישה כרכים: זוהר על התורה, ספרי בראשית ושמות בכרכים מיוחדים ושאר ספרי החומש בכרך אחד, תיקוני זוהר וזוהר חדש. אך ספרים אלו, פרט לתיקוני הזוהר, אינם אחידים אלא מורכבים מחטיבות שונות, שבחלקן הן רשומות בדפוסים ובכתבי יד כחלקים נפרדים ואף נושאות שמות מיוחדים, ובחלקן הן מובלעות בתוך הטקסט העיקרי ללא סימן היכר חיצוני. התכונה היסודית הקובעת את דמות הספר כולו הינה האופי הפרשני-דרשני, אך פרשנות שמובאת לא עפ"י רצף הפסוקים אלא פרשנות של ענין מסוים בתוך הפרק אשר תוביל למהלך פרשני מלא. רעיונות הזוהר מובעים בצורת פירושים ודרשות, שאינם מצומצמים לתחומי המקרא (שהוא המסגרת החיצונית שלהם) אלא הם מקיפים את כל גילויי הרוח היהודית (פסקי הלכה, מוטיבי האגדה ופרקי התפילה). בין רוב החלקים שיוזכרו קיימים קשרים פנימיים ברורים.

מטרת העבודה לתת סקירה בסיסית על המושג 'קבלה', להכיר את ספר הזוהר והרקע להפצתו, להכיר את התזות השונות שהוצעו ע"י חוקרים שונים בדבר חיבורו.

תוכן עניינים:
1. ספר הזוהר - מבנה הספר ותכניו
2. התודעה העצמית - כפי שהיא באה לידי ביטוי בסיפורי הזוהר
3. כיצד נתחבר ספר הזוהר - הדיון המחקרי, סקירת התזות העיקריות
4. ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

א. זוהר על התורה: גוף הזוהר, הערוך לפי סדר הפרשיות בשלושת הכרכים של הזוהר על התורה. לפני התחלת גוף הזוהר באה 'הקדמה'. עיקרו של חלק זה הוא מדרש על דרך הסוד לפרשיות התורה. מדרש זה אינו מקיף את כל פרשיות התורה. (בספרי במדבר ודברים חסרים לגמרי מאמרי גוף הזוהר לפרשיות רבות, ובפרשיות אחרות מצויים רק מאמרים בודדים. ברוב הפרשיות מספר הפסוקים הנדרשים מצומצם ביותר, ולעתים הדרשות אינן נוגעות לענייני הפרשה אלא במידה מועטת ובצורה רופפת. לפני הדרשות על פסוקי הפרשה מצויות פתיחות, כלומר דרושים על פסוקים ממקומות שונים, לרוב מתהילים, שתפקידן לשמש מבוא לענייני הפרשה, כדוגמת הפתיחות במדרשי אגדה ידועים, ובמקומות רבים הפתיחות הן עיקר הדרשה.

תגים:

חוכמת הקבלה · מדונה · שמעון בר יוחאי · מיסטיקה יהודית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מבוא לקבלה", סמינריון אודות "מבוא לקבלה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.