היישום אינו מחובר לאינטרנט

עבודת סיכום בקורס מבוא למנהל עסקים

עבודה מס' 050694

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עולם העסקים, בידול וכילול ומבנים ארגוניים.

6,889 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

הגודל, המורכבות, המיקום, מגוון הפעילויות והתוצרים של ארגונים מחייב לקבוע בתוכם מסגרות ברורות ויציבות ככל האפשר, מסגרות אלו נועדו לסמן בבירור מקום מוגדר ומזוהה לכל תפקיד ולכל קבוצת תפקידים בארגון, ולקבוע את קשרי הגומלין שלהם עם תפקידים אחרים. מערך שיטתי ומסודר של תפקידים הוא היוצר את המבנה של כל ארגון , הקרוי במינוח המקצועי "מבנה ארגוני" . המושג "מבנה" מבטא סדר דברים הנוצר כתוצאה מארגון שיטתי של עצמים מוחשים או מופשטים לכדי מכלול שלם ומשמעותי במרחב ובזמן. כל מבנה פיסי, ביולוגי או חברתי יוצר מסגרת מסוימת הקובעת את מקומו של כל פרט, מנתבת את כיווני התנועה ודפוסי ההתנהגות של
הפרטים הנמצאים בתוכה ושל אלה הנכנסים אליה או היוצאים ממנה. כל מבנה הוא השלד שסביבו מתנהלת הדינמיקה של תהליכי פעילות מסוימים .
כל מבנה אמור להיות מותאם בגודלו ובצורתו כדי להכיל את העצמים המצויים בו ולאפשר את התהליכים המתרחשים בו. בניינים הם הדוגמה הנפוצה והמוכרת ביותר של מבנים, כל בניין מעוצב באופן שיהיו בו מחיצות , פתחים מעברים משטחים וחללים במתכונת המבטיחה ויסות פעילויות מסוימות של אנשים ושל חפצים. כשם שהפעילויות המתבצעות בבניינים מסוג אחד שונות מאלו הנעשות בבניינים מסוג אחר, כן גם שונים העיצוב והצורה של בית מגורים מאלו הנעשות בבניינים מסוג אחר, כן שונים העיצוב והצורה של בית מגורים. למשל , מאלה של בית חרושת, בית חולים של מרכז קניות או של אצטדיון ספורט.
מבנים חברתיים בכלל ומבנים ארגוניים בפרט אינם שונים ממבנים פיסיים. אלה וגם אלה משמשים מסגרות לפעולתם של בני אדם , והם מעוצבים בתבניות המתאימות לצרכים של האנשים הפועלים במחיצתם בכל מקרה ומקרה. מבנים ארגוניים משקפים את אופי החלוקה של הפעילות הארגונית לתפקידים , לתת יחידות ברמות שונות לתחומי סמכות ואחריות.
מבנים אלה קובעים באופן רשמי ומחייב את כיווני התנועה של אנשים וחומרים בארגון ואת קשרי הגומלין ביניהם. בדומה למבנים פיסיים וביולוגיים, גם מבנים ארגוניים נועדו לווסת את הפעילות הארגונית, לתחום אותה לנתב את מהלכה ולפקח עליה.

מבנים ארגוניים מושפעים במידה בלתי מבוטלת משיקולים פוליטיים, תרבותיים חברתיים ואישיים ולא רק משיקולי תכליתיות ויעילות . ארגונים נוטים לבחור בתבניות ארגוניות העולות בקנה אחד עם דפוסים אופנתיים, עם ערכים חדשים ועם מוסכמות תרבותיות.
נטייה זו להתמסדות בחברה מהווה מניע חשוב בעיצובם של מבנים ארגוניים.
ארגונים עוסקים בקליטתם של משאבים , בעיבודם ובפליטתם כמוצרים וכשירותים לסביבתם.
לשם כך נדרשים ארגונים לפתור מגוון רחב של בעיות ולהשלים מספר ניכר של מטלות תפקודיות הפעילות הארגונית מתאפשרת על ידי שני תהליכים מתמשכים, המשלימים זה את זה .
תהליכים אלה - בידול וכילול - חוזרים ונשנים בכל עת שהארגון נדרש להתאים את מבנהו לתנאים ולצרכים המשתנים בסביבתו- החיצונית והפנימית, בהיותם תהליכים המעצבים ומשנים את המבנים הארגוניים, המפעילים אותם והמבטיחים את התאמתם למשימות ולפעילויות הארגוניות, ראוי לדעת כיצד מתנהלים תהליכים אלה במציאות הארגונית.

תוכן עניינים:
מבוא

סקירה כללית על מבנה ומאפייני עולם העסקים בארגון והכוחות הפועלים בו

בידול משימות ארגוניות

עקרונות , שיקולים והקצאת תחומי הפעילות והאחריות ליחידות המשנה

תבניות ארגוניות עיקריות

מבנים ארגוניים - יתרונות וחסרונות

סיכום

ביבליוגרפיה

מקורות:

אורי נחמיאס - תורת המימון ניהול פיננסי של גופים עסקיים- חלק ב' - אונב' פתוחה.
סמואל יצחק- ארגונים מאפיינים מבנים ותהליכים- אונב' חיפה 1990 .
זהר פלדבוי - הערכת חברות ושווי השקעות - הוצאת פז 1998 .
ד"ר יאיר אינגבר - ניתוחי כדאיות השקעות - הוצאת המכון לפריון העבודה 1994 .

תגים:

אירגון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבודת סיכום בקורס מבוא למנהל עסקים", סמינריון אודות "עבודת סיכום בקורס מבוא למנהל עסקים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.