היישום אינו מחובר לאינטרנט

מלחמות אתניות

עבודה מס' 068231

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין שני מאמרים העוסקים במלחמות אתניות והגורמים לפרוץ העימותים.

2,024 מילים ,8 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מרבית העימותים האלימים מתחילת שנות ה-90' הם כאלו המתרחשים בתוך מדינות, וברוב המקרים נגרמים בשל מתיחות אתנית בין קבוצות שונות בתוך המדינה. היקפה של תופעה זו הוביל למחקרים רבים בנושא, כאשר חלקם עוסק בסיבות לפריצת העימותים ובדרכים למניעתם. בחיבור זה אערוך השוואה בין שתיים מהטענות הנוגעות להתפרצותם של עימותים אתניים במדינות תחת שלטון משתנה. הטענה הראשונה, המוצגת במאמרו של ברי פוסן (Barry R. Posen) "The Security Dilemma and Ethnic Conflict" גורסת כי עימותים אלו נוצרים עקב 'דילמת הביטחון', כאשר קבוצות נאלצת להתמודד על מנת לשרוד במערכת האיזורית. הטענה השנייה, המוצגת במאמרו של ג'ון מיולר (John Mueller) ""The Banality of "Ethnic War" היא כי השימוש במונח "מלחמה אתנית" כיום הינו שגוי, והעימותים נוצרים עקב פעולות מכוונות מצד המנהיגים.
בחיבור זה אנסה להראות כי שתי הגישות אינן מסבירות בצורה חד משמעית את הסיבות לפרוץ עימותים אתניים, וכי שילובם של מספר רב של גורמים הוא המביא למצב אלים זה. על מנת להוכיח את טענתי אציג את תמציתו של כל מאמר ואערוך דיון השוואתי בין שניהם, הכולל מתן ביקורות למאמרים, לצד שימוש במקורות נוספים לאישוש טענותיי, ובסיום החיבור אציג את מסקנותיי מהדיון.

תוכן עניינים:
מבוא
סיכום מאמרו של פוסן
סיכום מאמרו של מיולר
דיון השוואתי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

דילמת הביטחון באה לידי ביטוי בצורה החזקה ביותר כאשר מתקיימים שני המאפיינים. תפיסת קבוצה יריבה כאיום ביטחוני מסתמך על תפיסת כוחותיה וכוונותיה של היריבה כהתקפיים ולא הגנתיים, ועל תוקפנותה בעבר. לפיכך, גם במקום בו הקבוצה היריבה משמרת את כוחה בלבד, היא עלולה להצטייר כמאיימת(Posen 1993, 29-31). במצב זה תיתפס ההתקפה כעדיפה על ההגנה מספר סיבות. ראשית, נחיתות גיאוגרפית. במצב בו קיימת מובלעת התיישבות של קבוצה אחת בתוך סביבה שרובה מורכב מהקבוצה השנייה, עלולה להיווצר מלחמת מנע לצורך הגנה על ביטחון תושבי המובלעת. הסבר נוסף קשור בטכנולוגיה, כאשר השיקול היחיד שיהווה חלק משמעותי במערכת השיקולים הוא נשק גרעיני (Posen 1993, 31-32).

תגים:

Bary Posen · Ethnic Conflict · John Mueller · Ethnic War · דילמת הביטחון · מלחמות אזרחים · מלחמות פנימיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מלחמות אתניות", סמינריון אודות "מלחמות אתניות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.