היישום אינו מחובר לאינטרנט

מאפייני דמות משנה מתריעה בסרטי "משספים"

עבודה מס' 068223

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה מהם המאפיינים והתפקידים של דמויות מתריעות בסרטי "משספים", תוך התייחסות לשבע דמויות.

11,018 מילים ,10 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

סרטי "משספים" ( Slashers ) שהופיעו לראשונה בסוף שנות ה- 70 הם תת-ז'אנר של סרט האימה. הם מוכרים גם בשמות נוספים : סרטי עוקבים ( Stalkers ), סרטי "קטל טיפשעשרה" (Teenie-kill) וסרטי "ספירת גופות".
לסרטי "משספים" מאפיין מרכזי: מבנה העלילה. פסיכופת (בדרך כלל גבר) משוטט מחוץ לפריים ומאיים על קבוצת מתבגרים ולאחר מכן משסף אותם בשיטתיות תוך פרק זמן קצר.
הפסיכופת נוטה להשתמש בכלי נשק חדים כגון סכין מטבח, מסור חשמלי וכו' ומאופיין כישות חסרת רחמים ועיקשת, המסוגלת לעיתים לקום ממותה - לכאורה לסרטי המשך רבים. מעשי הרצח אלימים ומזוויעים במיוחד.
מאפיינים נוספים הם הזמן ; העלילה מתרחשת בזמן חופשה או חגיגה ( נשף סיום תיכון, ליל המסכות וכו') והסט: בדרך כלל פרברים, עיירה, מחנה קיץ או קמפוס של קולג', מקום מבודד ככל האפשר. מאפיין מרכזי הוא דמות "הנערה האחרונה", גיבורת הסרט, הנערה שהפסיכופת לא מצליח להרוג.

לאחר צפייה בעשרות סרטים מסוג זה לכדו את תשומת לבי דמויות של אנשים בגילאים שונים, שלעיתים יש להם דקה של זמן מסך ולעיתים פרק זמן ארוך יותר. דמויות משנה אלה אינן בין הקורבנות בדרך כלל והמכנה המשותף שלהם הוא אלמנט ההתרעה.
הן יודעות את מה שאינו ידוע ליתר המשתתפים בעלילה ובמיוחד לקורבנות עצמם : פסיכופת מסתובב חופשי ועומד לבצע רציחות מזוויעות. דמויות אלה אינן מסתפקות בידיעה - הן מדברות, הן מתריעות ומזהירות.

בעבודתי זו אנסה לבדוק את המשותף והשונה בדמויות משנה אלה, את מטרת הופעתן בסרטי "משספים" ואנסה להתחקות אחר השורשים שלהן בספרות, בתיאטרון ובקולנוע.

שאלת המחקר היא אפוא: מהם המאפיינים והתפקידים של דמויות מתריעות בסרטי "משספים"?

תוכן עניינים:
פתח דבר
מבוא

פרק ראשון
א. הרקע התרבותי - חברתי להיווצרות סרטי "משספים" בארה"ב.
ב. תפקידן של דמויות המשנה בספרות, בקולנוע ובתיאטרון.

פרק שני
א. תיאור וניתוח דמויות המשנה המתריעות בחמישה סרטי "משספים".
א.1 "הלואין" (1978) - ד"ר לומיס, הפסיכיאטר והילד טומי.
א.2 "פרום נייט" (1980) - השרת.
א.3 "יום שישי ה-13" חלק 1 (1980) - ראלף המשוגע ואנוס,נהג המשאית.
א.4 "יום שישי ה-13" חלק 3 (1982) - הנביא המשוגע.
א.5 "הל נייט" (1981) - הנער סת'.

פרק שלישי
א. השוואה בין שש הדמויות - אנלוגיה והבדלים.
ב. מאפיינים דפוסים לדמויות המשנה המתריעות בסרטי "משספים".
ג. אמצעים אמנותיים לתיאור הדמויות.

פרק רביעי
א. דיון
ב. סיכום
ג. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנים 1978-1981 ז'אנר סרטי "משספים", "Stalker" או ""Slasher באנגלית, הציף את אולמות הקולנוע האמריקאים. בתקופה זו נוצרה הכמות הגדולה ביותר של סרטי אימה שנוצרה אי פעם(1). השם "משספים" מתייחס לסרטים המתארים רציחות מרובות ואלימות במיוחד, המבוצעות על ידי רוצח/ים פסיכופטיים לרוב באמצעות שיסוף. האלימות הקשה והציורית במיוחד ותיאור הרציחות העשיר בפרטים גרפיים כמעט של מכשירי המוות משותפים לכל סרטי המשספים. על פי רוב, הקורבנות הם בני נוער.

ורה דיקה כתב שהסרט "ליל המסכות" ((Halloween (קרפנטר,1978) נחשב לסרט ה"משספים" הראשון מפני שהוא גרף הצלחה קופתית מסחררת למרות תקציב ההפקה הצנוע שלו והציב סטנדרטים שעל פיהם, נמדדים סרטי הז'אנר שבאו אחריו. אולם "ליל המסכות" צמח על מצע של סרטי אימה קודמים ובמיוחד שלושה סרטים משנות ה- 60: "Peeping Tom" (מייקל פאואל, 1960), "Psycho" (אלפרד היצ'קוק, 1960) ו- "Violent midnight" (ריצ'רד היליארד, 1963).

תגים:

משספים · סלשרס · אימה · ורה דיקה · דמויות מתריעות · ז'אנר · סרטי אימה · מותחן פסיכו · פרדי קרוגר · אלימות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מאפייני דמות משנה מתריעה בסרטי "משספים"", סמינריון אודות "מאפייני דמות משנה מתריעה בסרטי "משספים"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.