היישום אינו מחובר לאינטרנט

מרוץ החימוש הימי בין בריטניה לגרמניה 1906-1912

עבודה מס' 068218

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגורמים שהובילו לפרוץ המירוץ החימוש הימי בין גרמניה לבריטניה בשנים שקדמו למלחמת העולם הראשונה.

3,591 מילים ,10 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודה זו אסקור את מניעיה של גרמניה שהובילו למרוץ חימוש ימי מול בריטניה. בתחילת העבודה ביצעתי סקירה של הרקע ההיסטורי בעשור שקדם לתחילת המרוץ. לרקע זה חשיבות מכרעת בהבנת צורך הצדדים בהתעצמות ימית. בתקופה בה המעצמות שואפות להרחבת האימפריה באמצעות קולוניות מעבר לים, ישנה חשיבות מכרעת לכוח ימי משמעותי. חשיבות נוספת לרקע ההיסטורי נמצאת בתמורות במפה הפוליטית האירופאית, אותן סקרתי הן ברקע ההיסטורי והן בפרק הראשון העוסק בשלטון הגרמני. הפרק הראשון עוסק בשינויים בשלטון הגרמני, והמעבר מתקופת ביסמרק לשלטונו של הקיסר וילהלם השני. החלפת השלטון מהווה גם שינוי משמעותי במדיניות הפנים והחוץ הגרמני. מדיניותו האנטי-סוציאלית כלפי פנים, והזהירה כלפיי חוץ, התחלפה בשלטונו הסוציאלי כלפיי פנים ותקיף כלפיי חוץ של הקיסר החדש. הפרק השני עוסק במינוי המשמעותי של האדמירל אלפרד פון טירפיץ לשר הצי הימי. טירפיץ חולל שינוי משמעותי במבנה הצי, וגיבש תיאוריה מקיפה הנוגעת לחשיבות הצי ככלי לעוצמה עולמית וללחימה עתידית באירופה. בפרק השלישי אסקור את ההליכים הפנימיים שהתרחשו בגרמניה והיוו קרקע פורייה להתעצמות הצי. התפתחות התעשייה, ויצירת המעמדות החדשים הובילו לצורך במציאת מקומות עבודה חדשים. בנוסף, הצי היווה גורם לאומי מאחד, והשיח הציבורי הנרחב בעקבות תופעה זו יצר מוטיבציה אצל מקבלי ההחלטות להמשיך ולהעצים את הצי.

בסיום העבודה סקרתי בקצרה את שלושת הגורמים אותם הצגתי בהרחבה במהלך העבודה, וכן הצגתי את עמדתי לפיה ישנה חשיבות מכרעת לתפקידו של אלפרד פון טירפיץ ולדוקטרינת הצי הימי אותה פיתח. טרם כתיבת העבודה, כשהייתי בשלב ראשוני של קריאת החומר, לקראת הגשת ראשי הפרקים, סברתי כי הגורם המשמעותי ביותר יהיה הגורם השלישי- ההליכים הפנימיים בגרמניה. במהלך קריאת החומר לעומקו דעתי השתנתה והבנתי כי ההליכים הפנימיים בגרמניה, ומדיניותו של הקיסר החדש היו גורמים שאפשרו לטירפיץ לממש את דוקטרינת הצי הימי בה האמין בצורה כה נחרצת.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע היסטורי
מביסמרק לקיסר וילהלם השני
דוקטרינת הצי הימי
הליכים פנימיים בגרמניה
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מרוץ החימוש הימי בין בריטניה לגרמניה התרחש בין השנים 1906-1912. במרוץ זה, נלחמו שתי האומות במטרה להגדיל את הצי הימי באמצעות ייצור רב ככל הניתן של ספינות קרב. בכדי להבין את הגורמים לתחילת המרוץ אסקור בקצרה את ההליכים ההיסטוריים שהובילו לתחילת המרוץ.
בשנים שבין סוף המאה-19 ותחילת המאה ה-20 הייתה חשיבות גדולה לעוצמת הצי הימי של מעצמה. בתקופה בה האימפריאליזם האירופאי נמצא בשיאו, והדרך היעילה והמהירה ביותר לשנע כוחות צבא ומתיישבים הוא התווך הימי, הצי הינו סימן מובהק לעוצמת האימפריה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מרוץ החימוש הימי בין בריטניה לגרמניה 1906-1912", סמינריון אודות "מרוץ החימוש הימי בין בריטניה לגרמניה 1906-1912" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.