היישום אינו מחובר לאינטרנט

אבטלה ובריאות פיסית

עבודה מס' 068209

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר בין אבטלה כמצב לחץ לבריאות הפיזית של האדם המובטל.

7,326 מילים ,83 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

כבני אדם, אנו חווים לחץ באופן יומיומי. למעשה, אנו יודעים כיום שמידה מסוימת של לחץ נחשבת "דבר טוב", כיוון שהלחץ עוזר לנו להיות דרוכים וערניים. עם זאת, לחץ ברמות לא נורמטיביות נחשב כגורם סיכון בריאותי ויכול לגרום ללחץ דם גבוה, כאבי ראש, נדודי שינה, בעיות במערכת החיסונית ועוד.
אבטלה הוכרה כמצב שיש בו פוטנציאל רב ללחץ ולהשפעות שליליות על המובטל. מדובר באחת המצוקות הקשות ביותר שחווים בני האדם בחברה המודרנית. היא כרוכה בירידה חריפה ברמת החיים, ואף בהתדרדרות לעוני ולמצוקה. הפגיעה הישירה והחמורה ביותר שמחוללת האבטלה היא במובטל עצמו. בשנים האחרונות הפכה האבטלה, עקב שיעוריה הגבוהים, לבעיה כלכלית וחברתית מרכזית בישראל ולמוקד עיקרי בשיח הציבורי והפוליטי.
אנשי מחקר החלו להתעניין באבטלה כמצב לחץ מאז תחילת המאה הקודמת (השפל הכלכלי בארה"ב בשנות ה-30). מאז ועד היום נכתבו מחקרים רבים שבחנו את ההשפעה שיש לאבטלה על הבריאות הפיזית של המובטל. מטרת עבודה זו היא לסקור ספרות זו, במטרה לענות על השאלה - האם קיים קשר בין אבטלה לבריאותו הפיזית של האדם המובטל.
הפרק הראשון בעבודה יתמקד בהתפתחות המושג 'לחץ' בספרות המדעית ובבחינת הקשר שבין לחץ לבריאות פיזית. בפרק השני אתייחס לתופעת האבטלה, הגדרתה והיקפה ואבחן את ההתייחסות אליה בספרות כאל גורם לחץ. הפרק השלישי והאחרון ינסה לענות על השאלה האם קיים קשר בין אבטלה לבריאות פיזית של האדם המובטל ויתחלק לשלושה תת-פרקים: שאלת הקשר בין אבטלה לבריאות פיזית, גורמים מתווכים בין אבטלה לבריאות פיזית וסוגיות קונספטואליות ומתודולוגיות בספרות המדעית העוסקת בנושא זה.

תוכן עניינים:
מבוא
1. א. לחץ
1. ב. לחץ ובריאות
2. א. אבטלה
2. ב. אבטלה כמצב לחץ
3. אבטלה ובריאות פיזית
3. א. שאלת הקשר בין אבטלה לבריאות פיזית של האדם המובטל
3. ב. גורמים מתווכים בין אבטלה לבריאות פיזית
3. ג. סוגיות קונספטואליות ומתודולוגיות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מצבי לחץ והשפעותיהם על היבטים שונים בחיי האדם היוו מושא מחקר כבר במאה ה-18 בקרב חוקרים ממדעי החיים. אחד הכותבים הראשונים שהתייחס לנושא היה קלאוד ברנרד (Bernard, 1961), שכבר בשנת 1865 ציין שכדי שבני אדם יצליחו לשמור על חייהם במצב תקין, הם חייבים לייצב את סביבתם הפנימית נוכח השינויים בסביבה החיצונית. קנון (Cannon, 1929) קרא לרעיון זה "הומיאוסטזיס" (Homeostasis - יציבות פנימית). סלייה (Selye, 1956) השתמש במושג "לחץ" (Stress) כדי לייצג את ההשפעה של כל דבר שמאיים באופן ממשי על ההומיאוסטזיס. הוא כינה את האיום הממשי או הנתפס על אורגניזם "גורם לחץ" (Stressor), ואת התגובה לגורם הלחץ "תגובה ללחץ" (Stress response). על אף שתגובות ללחץ התפתחו כתהליכים הסתגלותיים, סלייה הבחין שתגובות לחץ חריפות וממושכות עלולות להוביל לנזק ברקמות ולמחלה.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אבטלה ובריאות פיסית", סמינריון אודות "אבטלה ובריאות פיסית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.