היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג נשים וגברים למשקאות קלים ואלכוהוליים

עבודה מס' 068192

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח פרסומות על פי המודל של בארת' (1977).

9,009 מילים ,16 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הפרסומות מציגות דימויים שונים בנושאי מגדר, גזע, לאום, מוצא וכדומה. ביחסים שבין הפרסומות לערכי החברה מתקיים אפקט "הביצה והתרנגולת": מחד, יש הטוענים כי הפרסומות אינן מוכרות רק מוצרים, אלא מהוות "מרחב אידיאולוגי שבו ניתן לחשוף את פני החברה בכל רגע נתון" וכי אפשר לאתר באמצעותן את הערכים, את האמונות ואת תפיסות העולם המרכזיות בחברה מסוימת (להב ולמיש, 2003). משמע, הפרסומות אינן יוצרות אמיתות חדשות ויחסי כוחות חברתיים חדשים, אלא משקפות ערכים, אידיאולוגיות, דימויים ומצב חברתי, ששוררים בחברה נתונה. מאידך, יש הטוענים כי הפרסומות הן אלו שיוצרות בעצמן את הדימויים ואת האמיתות לגבי חיינו, והן אלו שמטבענות אותן עבורנו (פירסט, 2000), כאשר עיקר השפעתן נובע מהמסרים העקביים, המועברים לאורך זמן ומטמיעים תמונת מציאות מסוימת, שמבנה מציאות. צרכני הטלוויזיה מאמצים את המציאות המובנית והמלאכותית של התקשורת כמציאות אמיתית (וימן, 2000).

בעבודה זו בכוונתי לבחון שתי שאלות, שתשובותיהן תהיינה שזורות זו בזו:
הראשונה- כיצד מיוצגים נשים וגברים בפרסומות טלוויזיוניות למשקאות קלים ואלכוהוליים.
השנייה- האם ניתן למצוא צידוק לטענת החוקרים כי פרסומות חוזרות שוב ושוב על דימויים מגדריים ישנים ומוכרים.
בחרתי להשוות בין סוגי משקאות אלו מכיוון שיש הבדלי יוקרה וצריכה בין השניים: משקאות קלים נחשבים לפחות יוקרתיים ונצרכים במרחב הפרטי והציבורי כאחד, על-ידי כל רובדי החברה, כולל ילדים. לעומתם, משקאות אלכוהוליים נחשבים ליוקרתיים וגבריים, כאשר צריכתם נעשית בדרך- כלל במרחב הציבורי: במפגשים חברתיים ובאירועים מיוחדים (כגון חתונות ואירועי "הרמת כוסית") והם מזוהים מאוד עם צריכה גברית.
כאן המקום להדגיש כי במהלך העבודה אתייחס לבירה ואל משקאות אנרגיה כאל משקאות אלכוהולי לכל עניין ודבר.

במחקרי אעשה שימוש בשיטת מחקר איכותני. מטרת הצגת ממצאי מחקר מסוג זה היא לספק לקורא דוגמאות מרכזיות מן הממצאים, שיביאו להבנה טובה יותר של הסוגיה הנדונה. לשם כך, יש להציג מספר דוגמאות, המספיק להבנה ממצה של ממצאי המחקר, אך לא מעבר לכך. בשלב הראשוני, אין לקשור את הממצאים לשאלות המחקר ולהשערות שהוצגו.
אדגום עשר פרסומות למשקאות קלים ועשר למשקאות אלכוהוליים, שהוקרנו בטלוויזיה, במחצית השנייה של שנת 2009, ונדלו מהאינטרנט.
שיטת המחקר אינה הסתברותית, זאת לאור הבעיה למצוא כמות מספקת של פרסומות למוצרים אלו. אי לכך, נסקרו אתרי אינטרנט כגון: יו-טיוב, פליקס וסרטונים.
ניתוח הפרסומות יתבצע על פי המודל של בארת' (1997), שמראה כיצד דימוי חזותי מבטא תמונת עולם אידיאולוגית.

תוכן עניינים:
פרק 1- מבוא
פרק 2- סקירת ספרות
2.1- ייצוג מגדרי בתקשורת
2.2- ייצוג מגדרי בפרסומות
פרק 3- מהלך המחקר
3.1- השערות המחקר
3.2- שיטת המחקר
3.3- תיאור המדגם
3.4- הליך המחקר
פרק 4- הצגת הממצאים
4.1- דימויי גבריות אל מול דימויי נשיות
4.2- תפקידי הגברים לעומת תפקידי הנשים
4.3- מוטיבים ודימויים מיניים
4.4- שימוש בטבע
פרק 5- דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח 1- קישורים לפרסומות
נספח 2- תיאור הפרסומת לבירה "קרלסברג"

קטע מהעבודה:

התקשורת מלכדת את החברה וכונתה לא פעם "מדורת השבט" (2002,Annmarie). במסגרת זו ישנה הדרה של נשים מתפקידים גבריים והן מוצגות לרוב בתפקידים הנשיים
(Corey, 2005). גם כאשר מדובר בנושאים הקשורים לנשים לסביות, שלכאורה מייצגות סוג אחר של יחסים, הנשים מוצגות בתפקידים המסורתיים: מגדלות ילדים, מבשלות, מתחזקות את משק הבית, מהוות "עזר כנגדו" (Dolance 2005). גם בסרטים, המציגים את הנשים כבלתי תלויות בגברים, הן עדיין מוצגות כתלויות בכוח הגברי Eng-Beng, 2005)) .

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג נשים וגברים למשקאות קלים ואלכוהוליים", סמינריון אודות "ייצוג נשים וגברים למשקאות קלים ואלכוהוליים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.