היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההשפעה של מוסיקה בפרסומות טלוויזיה

עבודה מס' 068178

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של מספר מחקרים בנושא.

4,580 מילים ,12 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מוסיקה הינה חלק בלתי נפרד מחיינו, היא מלווה אותנו בתחומים רבים ושונים ואנו נתקלים בה לא מעט במהלך היום יום. היא יכולה לרגש, להסעיר, להכאיב, להכעיס וביכולתה לפרוט על מנעד רחב של רגשות, היא מהווה גורם חיוני בתהליך האינטראקטיבי של התנהגות צרכנים והיא מקבלת משקל בתחומי המחקר השיווקים המתמקדים בהשפעתה של המוסיקה על תגובות צרכנים והשפעתה באמצעות פרסומות (Allan, 2007).
לא מעט קמעונאים מסכימים שמוסיקה מהווה שיקול חשוב והוצאה כלכלית גבוהה (Yalch & Spangenberg, 1993 מתוך: Allan, 2007). רשתות מרכול גדולות בארה"ב מפעילות תחנות רדיו ייעודית אשר משדרת לכל סניפי הרשת ברחבי אמריקה, מוסיקה שקטה ומעט דיבורים. לכאורה מדובר בתחנת רדיו רגילה אך מכיוון שמדובר ברדיו במעגל סגור משודרות המון פרסומות של מוצרים הנמכרים במרכול, הרבה מעל למותר על פי חוק (ליימן-ווילציג, 1998). שדרנים "חלוצים" השתמשו במוסיקת נושא לפני חסויות, בסוף שנות ה- 30 הפרסומת המזמרת הפכה לסטנדרט, ובסוף שנות השמונים שליש מתוך 500 פרסומות השתמשו במוסיקה כמרכיב היצירתי העיקרי (Kellaris, Cox & Cox ,1993).

העבודה הנוכחית מציגה סקירה של מאמרים ומחקרים שונים מתחומי תקשורת, התנהגות צרכנים ושיווק הבודקים את הקשר בין מוסיקה לפרסומות.
חילקנו את תחומי המחקר לשלוש:
1. מחקרים הבוחנים האם יש השפעה למוסיקה בפרסומות על העדפות רכישה והרגלי צריכה.
2. מחקרים הבוחנים באיזה אופן מתקיימת ההשפעה, כיצד המוסיקה משפיעה על זכירות ותשומת לב ומהם סוגי המוסיקה שמשפיעים על אלו.
3. מחקרים הבוחנים את סוגי האוכלוסיות עליהן ישנה השפעה.

שאלת המחקר שעניינה אותנו נוגעת לסוגי המוסיקה שמשפיעים יותר, ביקשנו לגלות:
אילו סוגי מוסיקה בפרסומות מהווים השפעה גדולה יותר על זיכרון ותשומת לב ?

קטע מהעבודה:

מבין החוקרים הראשונים שבחנו את השפעתה של המוסיקה על התנהגות צרכנים הינו (Gorn, 1982) במאמרו בודק Gorn את ההשפעה של מאפייני רקע המתלווים לפרסומת כגון הומור, מוסיקה נעימה וצבעים אטרקטיביים על העדפת בחירה.Engel, Blackwell and Kollat ,1978 בתוך: Gorn, 1982) טוענים כי על מנת שיהיה גירויי אפקטיבי יש להפחית מידע על המוצר כדי לא לגרום לצרכן לאבד את תשומת הלב כלפי המוצר עצמו, הם מציינים כי מוסיקה, סקס, הומור וצבעים הם גירויים המחזקים את הידיעות על המוצר בפרסומת. מתוצאות הניסוי עולה כי למוסיקה קיימת השפעה על בחירת העטים, בקבוצה הראשונה 74 מתוך 94 בחרו בעטים ובמוסיקה שאהבו, ובקבוצה השנייה 91% בחרו לפי צבע העט ורק 5% הודו כי למוסיקה הייתה השפעה על בחירתם, כשנשאלה הקבוצה הראשונה אם לעט עצמו הייתה השפעה על הבחירה, הם ענו בשלילה, עם זאת כשביקשו סיבות לבחירת העט הרוב ציינו את צבע העט ולא הרבה ציינו שלמוסיקה הייתה השפעה על בחירתם.

תגים:

השפעת קנייה · מוזיקה בפרסומות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההשפעה של מוסיקה בפרסומות טלוויזיה", סמינריון אודות "ההשפעה של מוסיקה בפרסומות טלוויזיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.