היישום אינו מחובר לאינטרנט

חשיבה על חבר מקבוצת החוץ בהתקרבות או בהימנעות - השפעות על תפיסה סטראוט

עבודה מס' 068176

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר הבודק האם אנשים שהוכנסו למצב של התקרבות ייטו פחות לתפיסה סטריאוטיפית וכתוצאה מכך ייטו לקבל יותר חבר מקבוצת החוץ לקבוצתם מאשר אלו אשר הוכנסו למצב של הימנעות.

5,805 מילים ,33 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מחקרים קודמים על האוריינטציות המוטיבציוניות של התקרבות והימנעות הניחו כי קיים שוני באופן שבו אנשים תופסים אחרים כשהם נמצאים באחת מהאוריינטציות ( היתקרבות והימנעות ). במחקר הנוכחי בחנו את האפשרות שקיים שוני בין מצב הימנעות והתקרבות בהשפעה סטריאוטיפית על קבוצת החוץ אחרי שחשבנו על חבר מסויים מקבוצת החוץ. באופן מדויק יותר השערתנו הייתה כי אנשים שהוכנסו למצב של התקרבות ייטו פחות לתפיסה סטריאוטיפית וכתוצאה מכך ייטו לקבל יותר חבר מקבוצת החוץ לקבוצתם מאשר אלו אשר הוכנסו למצב של הימנעות. הנבדקים הם סטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה גברים ונשים. בשלב הראשון הנבדקים הוכנסו לאחת מהאוריינטציות באמצעות מבוך. בשלב השני כדי לבחון כיצד האוריינטציה משפיעה על התפיסה של הנבדקים הם התבקשו לאפיין את דמות הזקן שניתנה להם בתמונה באמצעות 86 תכונות, כאשר חלקם תכונות חיוביות, חלקם שליליות ואחרות סטריאוטיפיות לגבי זקנים. כדי לבדוק שמצב רוחם של הנבדקים לא השפיעה על תשובותיהם בכל אחד מהתנאים, אלא האוריינטציה אליה כל אחד הוכנס, התבצעה בדיקת מצב רוח על גבי סקאלת מצב רוח (120 מ"מ - רע מאוד עד טוב מאוד), ובדיקת ה - panas כדי לוודא כי הנבדקים בתנאים השונים אינם נבדלים לא מבחינת הרגש החיובי ולא מבחינת הרגש השלילי. בניגוד להשערתנו לא נמצאו הבדלים אצל הנבדקים בין שני מצבי האוריינטציה בתפיסה סטריאוטיפית כלפי קבוצת החוץ.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
שיטה
תוצאות
דיון
מסקנות והצעות מחקר עתידיות
ביביליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

מכיוון והתפיסה החברתית שלנו מושפעת גם מגורמי מצב וזמן, חשיפה חוזרת ונשנית של גירוי מסוים יכולה להשפיע על יחסינו כלפי אותו הגירוי, למשל הפעלת גירוי מטרים גורמת לעליית הנגישות של סכימה מסוימת ומפעילה תהליכי קבלה או דחייה של האובייקט ובכך יכולה לקבוע אם אנו ניטה ליותר או פחות תפיסה סטריאוטיפית. כלומר ככל שאנו נחשפים יותר ויותר לאדם מסוים אנו נוטים לפחות תפיסה סטריאוטיפית כלפיו, ובעקבות זאת יכול להיות שגם התפיסה הסטריאוטיפית כלפי הקבוצה אליה הוא משתייך תפחת.
קיימת ממצאים אחדים המראים שניתן לשנות תפיסות סטריאוטיפיות. אחד הממצאים המתייחס ל"השערת המגע" מראה שניתן לשנות תפיסות סטריאוטיפיות בקרב בני אדם החיים בשכנות עם יותר אנשים המשתייכים לקבוצת החוץ, מכיוון שהם נוטים להתייחס בגישה יותר חיובית כלפיהם ונוטים יותר לקבלם לקבוצת הפנים שלהם בניגוד לאנשים החיים בשכנות רק עם קבוצת הפנים שלהם ( Oliver & Wong, 2003 ).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חשיבה על חבר מקבוצת החוץ בהתקרבות או בהימנעות - השפעות על תפיסה סטראוט", סמינריון אודות "חשיבה על חבר מקבוצת החוץ בהתקרבות או בהימנעות - השפעות על תפיסה סטראוט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.