היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיבוט - הנדסה גנטית

עבודה מס' 068175

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנושא וההיבטים האתיים, הדתיים והמוסריים.

4,932 מילים ,10 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בנושא השיבוט, באופן שבו אנשי דת, חוק ורופאים ובראשם מדינות, מתייחסים לנושא הן מבחינת המדע והטכנולוגיה (שלרוב תומכים בו). והן מבחינת ביקורת מוסרית המובילה בדרך כלל להתייחסות שלילית לתהליך השיבוט.
בעבודה, אציג את שיקולי הדעת המופעלים בנושא, ע"י כל אחד מהצדדים השותפים לשיח הציבורי, הפוליטי והאזרחי בנושאי השיבוט והאאוגניקה (השבחת האיכות התורשתית של האדם). ובגישות השונות של כל אחד מהם בהתייחסותם לנושא זה.
אנסה לבחון את נושא השיבוט מההיבט המוסרי ואנסה לענות על שאלות כגון- מה יהיו ההשלכות העתידיות של עובר משובט? האם בעתיד הורים, העתידים להביא ילד לעולם יעשו זאת בעזרת הנדסה גנטית תוך שהם בוחרים את צבע עיניו, או שיסתפקו בהוצאתם של גנים פגומים תורשתיים שמשפחתם מעבירה מדור לדור?.

תוכן העניינים:
הקדמה
מבוא
פרק א' -
מהו בעצם שיבוט?
היסטוריה
פרק ב: שיטות השיבוט
א. שיבוט ע"י חלוקת עובר
ב. שיבוט ע"י העברת גרעין
דוגמא לשלבים בתהליך השיבוט ע"י איור
פרק ג'- המחקר הגנטי
מטרות המחקר הגנטי
הנדסה גנטית בחקלאות
מבחינה אתית-חברתית
פרק ד' : היבטים
ההיבט הדתי:
ההיבט המשפטי-פוליטי, חוקי ישראל מול מדינות העולם:
פרק ה: הקשר למוסר
ההיבט המוסרי
היבט סוציולוגי-מורשת השואה:
דילמה מוסרית: האם יש לאפשר להורים\ מדינה חרות גנטית?
לסיכום
מסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שיבוט או רבייה א-מינית הם שיטה גנטית המאפשרת יצירה של פריטים זהים מבחינה גנטית לפרט קיים ובעצם מאפשר לשכפל תאים בודדים בבעלי חיים או צמחים זהים גנטית ללא מגע מיני בדרך (בר-נוי, 2001).
יכולת האדם ליצור בן אנוש באמצעים מלאכותיים היא מושכת מאוד מצד אחד, ומעוררת פלצות מצד אחר. מאז פרסום דבר שכפולה של הכבשה דולי בשנת 1996, עלתה סוגיית השכפול הגנטי לסדר היום הציבורי (ברקת, 2007).

תגים:

שיבוט · מדע וטבע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיבוט - הנדסה גנטית ", סמינריון אודות "שיבוט - הנדסה גנטית " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.