היישום אינו מחובר לאינטרנט

על טרור ותקשורת ומה שביניהם

עבודה מס' 068171

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השימוש שעושה בן לאדן וארגונו אל-קעידה באמצעי תקשורת, ככלי להשגת מטרותיהם

1,888 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

לכלי התקשורת נועד תפקיד חשוב עד מאוד בפעולתן של אותם ארגוני טרור, בעיקר בהצלחתם להשיג אחת או יותר ממטרותיהם. למעשה ארגוני הטרור ואמצעי התקשורת חיים בתלות הדדית של אחד בשני. מספר אירועי הטרור שזכו לסיקור תקשורתי עצום בממדיו וחובק עולם בהיקפו בשנות השבעים והשמונים, הביאו חוקרים לבדוק את הקשר בין תקשורת לטרור. כמה מהחוקרים הגיעו למסקנה כי חשיפה באמצעי תקשורת ההמונים היא מרכיב מרכזי באסטרטגיה הטרוריסטית ואף לקיום הטרור כתופעה פוליטית (ליבס ופרוש, 2006).
בעבודתי זו אנסה לעמוד על הקשר בין ארגוני טרור לאופן סיקורם באמצעי התקשורת, ואתמקד בשאלה כיצד ארגוני הטרור משתמשים באמצעי התקשורת למען הפצת מסריהם ומימוש מטרותיהם. אבחן זאת על פי הגותו של פרנץ פנון שראה בטרור ובאלימות אמצעי מקודש להגשמת מטרות פוליטיות וחברתיות. כמו כן אציין כי בחרתי להתייחס בעבודתי לאופן הסיקור של מתקפת מגדלי התאומים בניו יורק ב-11 בספטמבר 2001, ולארגון העומד מאחורי המתקפה - "אל-קעידה" בראשותו של אוסאמה בן לאדן.

קטע מהעבודה:

ארגון אל- קעידה ואוסאמה בן לאדן שגורים במודעות של אנשים רבים ברחבי העולם וזאת לא רק בשל היקף הפיגועים שחוללו, אלא גם בזכות הסיקור התקשורתי. כוונתי היא שחשיפתם באמצעי התקשורת הגלובליים הביאה להכרתם ברחבי העולם, אמנם כארגון טרור מאיים אך גם הביאה אותם לסוג של 'סלבריטאיות' מסוימת. מתקפות טרור מזינות את דיווחי התקשורת, הן מתנוססות כחדשות הראויות לדיווח עקב נדירותן, עוצמתן האלימה, עיתוין ומיקומן הבלתי צפוי כביכול. כמו כן בשל הפגיעה האלימה בגופם של פרטים החפים מפשע, התקשורת דואגת לספק סיקור סביב הסיפורים הטראגיים על מותם של הקורבנות וסבלם של בני משפחותיהם. כך למעשה מתקפת הטרור הופכת לאמצעי לראווה של הטרוריסט. אנחנו לומדים לשנוא אותו אך גם לומדים להכיר אותו ואת המטרות שעומדות מאחוריו (ליבס ופרוש, 2006).

תגים:

פרנץ פנון · תקשורת · סיקור · טרור · בן לאדן · אל קעידה · מתקפת התאומים · ספטמבר 2001 · סיקור תקשורתי · אלימות · אלג'יר · איי מרטיניק · הוגים מדיניים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "על טרור ותקשורת ומה שביניהם ", סמינריון אודות "על טרור ותקשורת ומה שביניהם " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.