היישום אינו מחובר לאינטרנט

היחסים בין הפרושים לבין בית חשמונאי

עבודה מס' 068137

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת היחסים בין בית המלוכה של התקופה - בית חשמונאי - ובין כת הפרושים.

9,525 מילים ,19 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודה זו ארצה להציג את היחסים שבין חכמי הפרושים ובית חשמונאי במהלך שלטונו. מה שהניע אותי לכתוב עבודה בנושא הזה, היא השאלה: האם התנגדו חכמי הפרושים למלכות בית חשמונאי ואם כן מה היו הסיבות שלהם להתנגדות זו? בעבודה זו אנסה לענות על שאלה מורכבת זו.
על מנת לענות על השאלה יש צורך לברר מי היו חכמי הפרושים ותפקידם בחיי הבית השני ובייחוד בתקופה החשמונאית. פרק א' של העבודה עוסק בפרושים: מקור השם, תפיסותיהם ומקומם בחברה בתקופה המדוברת.
הפרק השני עוסק כולו בבית חשמונאי, החל ממקום הופעתם וסיבת ההופעה בזירה, מדיניות החוץ והפנים שלהם, והתפיסות הדתיות שלהם.
בפרק השלישי אנסה ליצור תמונה שלמה בעזרת שני הפרקים הקודמים על היחסים בין הפרושים לבית חשמונאי.
בעבודה זו אני מרגישה צורך לעסוק גם במקורות המלמדים והמספרים לנו על תקופת החשמונאים, משום שאין לנו הרבה מקורות מהתקופה ולכן יש צורך לשים לב למגמתיותם של המקורות הקיימים על מנת ליצור תמונה מהימנה עד כמה שאפשר.
בנוסף אתייחס למחקרים של חוקרים נוספים שכתבו על הפרושים ובית חשמונאי, גם כאן יהיה ניתן לראות מגמתיות במחקרים, והדבר יכול לנבוע מתפיסתו האישית של החוקר, מטרת כתיבתו, ותפיסות עולמו.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א' - הפרושים
רקע כללי
פרושים וחברים
מקורות
Paradosis & Akribeia
מקומם של הפרושים ביהדות של הבית השני
מצבם הסוציו אקונומי של הפרושים
פרק ב'- בית חשמונאי
רקע כללי
מי היו החשמונאים עפ"י המקורות
החיים החברתיים והכלכליים בארץ ישראל בתקופת החשמונאים
אופייה הדתי של מדינת החשמונאים
פרק ג'- יחסים בין פרושים ובית חשמונאי
מקורות
מקומם של הפרושים בראשית התקופה החשמונאית
פילוג בין בית חשמונאי לחכמי הפרושים
נס פך השמן כמשקף את יחסיהם של הפרושים לבית חשמונאי
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הפרושים 'separatist' מהשורש פ.ר.ש, מופיעים בשם זה במקורות מגוונים הקשורים לימי הבית השני, כולל יוספוס, הברית החדשה וספרות חז"ל(1).
הפרושים הם קבוצה פוליטית דתית מגובשת בימי בית שני, והיו אחת הקבוצות/ תנועות החשובות בתקופה זו. הם פעילים בזירה פוליטית, דתית וחברתית לאורך כל תקופת החשמונאים וגם אחריה. הם שאפו להיות מקורבים להנהגה לשם עריכת שינויים חברתיים ומדיניים, אך נשארו במרכז הנורמטיבי(2) גם כאשר עמדות ההשפעה הורחקו מהם. הם מאופיינים בהיותם קבוצה העוסקת בפרשנות התורה ובקיום מצוותיה, לדעת רוב החוקרים הפרושים היוו תשתית למעמד החכמים אשר יתפתח לאחר דור יבנה. ניתן לציין כי הפרושים הקפידו על דיני טומאה וטהרה, שמירת החגים והשבת, ולמרות ההקפדה על הדברים הנ"ל הם חיים בתוך העיר ירושלים, אוכלים וחיים עם קבוצות אחרות ושומרים על אורח חיים שאיינו מנתק אותם משאר העם(3).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היחסים בין הפרושים לבין בית חשמונאי", סמינריון אודות "היחסים בין הפרושים לבין בית חשמונאי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.