היישום אינו מחובר לאינטרנט

חובת המדינה במימון ייצוג לכלל הנאשמים בהליך פלילי

עבודה מס' 068136

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ביסוס הטענה כי חובת המדינה היא לממן ייצוג לכלל הנאשמים בהליך הפלילי תוך התיחסות למצב מצוי ולמשפט משווה.

3,108 מילים ,40 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מינוי סנגור אינו כבחזקת פרס לנאשם אלא ערובה לעשיית הצדק. הווה אומר: מדינה החושפת אדם לסיכון של הרשעה וענישה, מחויבת מטבע הדברים לציידו בכלים הנחוצים להתמודדות עם ההאשמות נגדו. אין לראות בהרשעה בעבירה פלילית המתקיימת ללא ייצוג, תהא העבירה אשר תהא, עניין של מה בכך וכי יש לראות בייצוג נאות בידי עורך דין בהליך פלילי כבעל חשיבות מכרעת לקיום הליך הוגן ולבירור תקין של העובדות.

תוכן עניינים:
פתח דבר
חשיבות הייצוג על ידי סנגור במשפט פלילי
המסגרת המצויה בישראל למתן ייצוג במשפט פלילי על ידי המדינה
משפט משווה
סוף דבר.

קטע מהעבודה:

מחקרי שדה שונים כוללים בדיקות מדגמיות ומצביעים על כך שייצוג בהליך הפלילי מהווה, לכל הפחות, את אחד הגורמים המרכזיים לקיום שוני מהותי לרעת הבלתי מיוצגים בתוצאותיהם של שלבים משלבי הדיון הפלילי, כדוגמת שיעור הזיכויים, משך המעצר המבוקש על ידי המשטרה ואחוז המשוחררים בערבות(10). נראה כי מחקרים אלו מצביעים אך על קצה קצהו של קרחון אי השוויון המהותי הנובע מחוסר הייצוג שכן אלו אינם משקללים זיכוי חלקי או שינוי בסעיפי האישום, משתנים הרלוונטיים אף הם לעניין חוסר השוויון(11). יש שיאמרו כי נתונים אלו אינם כשלעצמם הצדקה מספקת למימון ייצוג לכל דכפין וכי אין זה מן הראוי כי המדינה תשא בעלות הייצוג המשפטי תמיד אלא רק במקרים בהם הראיות אינן חד משמעיות(12) או לחלופין הנאשם אינו מסוגל לייצג את עצמו מחמת בורות או רפיון שכל(13). אין אני תומכת בדעות אלו כלל ועיקר ובאמתחתי שני נימוקים מרכזיים, מהפרט אל הכלל - מן האדם הנאשם אל המערכת המשפטית: הנאשם עצמו נעדר לרוב כלים להתמודדות שוות כוח לעו"ד מן השורה בבית המשפט. למניעת ספק, זהו אינו קושי מנת חלקם של נאשמים חסרי השכלה בלבד, הזקוקים להעצמה(14).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חובת המדינה במימון ייצוג לכלל הנאשמים בהליך פלילי ", סמינריון אודות "חובת המדינה במימון ייצוג לכלל הנאשמים בהליך פלילי " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.