היישום אינו מחובר לאינטרנט

מניעת נפילות בקרב קשישים בני 65+ בבית אבות

עבודה מס' 068114

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית ותכנית התערבות.

13,046 מילים ,15 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

נפילות קורות בכל קבוצות הגיל, אולם מרביתן מתרחשות בקבוצת גיל עד 5 שנים ומעל 65 שנה. בהשוואה לילדים, בגיל המבוגר הסיכון להתאשפז בעקבות נזקי נפילה גבוהים פי 10 והסיכון למוות גבוה פי 8. חבלה היא הסיבה החמישית למוות בגילאים מעל 65 שנה, ונפילות גורמות ל- 70% ממקרי המוות בתאונות בגילאי 75 שנה ומעלה. (חיימוב, קלמנוביץ, פיינמסר, 2005).
לנפילות הזקן, בניגוד לצעיר, יש השלכות שליליות על פרוגנוזה לגבי הישרדות, מוגבלות ואיכות חיים, אפילו אם אין חבלה גופנית רצינית. אצל אדם צעיר, נפילה נובעת בדרך כלל מתקלה בסביבה, בעוד שהסיבה השכיחה לנפילות הזקן נובעת בדרך כלל מליקוי במנגנון הבקרה על היציבות במערכת העצבים, עם או בלי התוספת של גורם סביבתי. החולשה והפגיעות המשתקפות באירוע הנפילה של אדם זקן מצביעות גם על פוטנציאל למוגבלות וקיצור חיים - הן בגלל הגורם לנפילה והן עקב תוצאותיה. (רוזין, 2003).
אחת הבעיות העיקריות הקשורות בתהליך ההזדקנות היא הנטייה הגוברת לנפילות. נפילות נשנות בקשישים המתגוררים בקהילה גורמות לחרדה ולפחד מנפילות חוזרות, לאיבוד הביטחון העצמי, לדיכאון, להגבלה בתפקוד או לכניסה למוסדות גריאטריים.
ע"פ דיווחים מ NHS עלויות הטיפול בקשישים בני 75 + לאחר שבר בעקבות הנפילה מוערכים ב- 1.7 ביליון דולר לשנה, ע"פ סקר U.K. נמצא שכ- 30% מפניות למיון עקב חבלה, נגרמות בעקבות נפילות בקרב קשישים בני 60 ומעלה.
הסיבה בגללה בחרנו בנושא זה: נפילות הן תופעה שכיחה בגיל המבוגר, הן עלולות לגרום לפגיעה קשה בבריאות. כידוע, נפילות ופגיעות אינן קורות מאליהן אלא הן נגרמות והן ניתנות למניעה. הכרת גורמים המביאים לנפילה ונקיטת אמצעי הזהירות הדרושים, עשויים למנוע רבות מהפגיעות. (בן-יצחק קלוטש, גן-נוי, 2004).
בעזרת תוכנית ההתערבות להעברת מסר, ננסה להרחיב ידע בנושא מניעת נפילות ולגרום לשינוי התנהגות בקרב אותה אוכלוסיה.

מטרת על בתוכנית זו, היא להביא להרחבת ידע ומודעות אשר יאפשרו להפחית את מספר הנפילות וסיכויי הנפילה בעקבות ידע שנרכש.

תוכן עניינים:
מבוא
1. רציונל לבחירת הנושא
2. שכיחות הנפילות ואפידמיולוגיה
3. מיקומה של אוכלוסיית יעד במרחב הגיאוגרפי (מקור: אינטרנט)
3.1. רחובות
3.2 סביבה פיזית של אוכלוסיית יעד
3.2.1 תיאור של שכונת אושיות ומתנ"ס "חוויות"
3.2.2 הרכב מאפייני האוכלוסייה והצוות המטפל
4. אומדן אוכלוסיית היעד על פי שאלון (תיאור גרפי)
1. 4. צרכים ובעיות של אוכלוסיית היעד, שזוהו בעקבות ניתוח שאלונים
5. תכנון תוכנית התערבות
5.1. בעיות וצרכים של גיל הקשיש (סקירת ספרות)
5.2. גורמי סיכון לנפילה בקרב קשישים
5.2.1. גורמים פיזיולוגיים Intrinsic
5.2.2. גורמים סביבתיים Extrinsic
5.3. מניעת נפילות
5.4. ביצוע תהליך התערבות
6. הערכה
7. סיכום
8. מסקנות והמלצות
9. ביבליוגרפיה
10. נספחים

קטע מהעבודה:

ע"פ נתונים סטטיסטיים הפקטורים השכיחים ביותר (30%-50%) המובילים לנפילות אצל קשישים הינם תאונות בית וגורמים סביבתיים, יחד עם זאת לא מעט מהנפילות נגרמות כתוצאה משינויים פיזיולוגיים הקשורים לגיל האדם ומחלותיו. (Rubenstien, 2006)
בעת הליכה רגילה, חייב להישמר מרכז הכובד של הגוף באופן דינמי מעל בסיס תמיכתו. נפילה היא לרוב תוצאה של כישלון מערכות בקרת התנוחה של הגוף בזיהוי העתקת מרכז כובד וחוסר תגובה למצב זה. כישלון שכזה יכול להיות תוצאה של מספר גורמים: אירוע מהיר מאוד, הפרעות תחושה, הפרעות התנהגות,
הפרעות סביבתיות, הפרעות באזורי מערכת עצבים מרכזית הקשורים בארגון ויצירת תגובה תנוחתית (אשר עלולה להיפגע עקב שינויים הקשורים לחולי, תרופות או הזדקנות עצמה) או תגובה לא יעילה עקב הפרעות עצביות שריריות. (אייזן, 2004).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מניעת נפילות בקרב קשישים בני 65+ בבית אבות", סמינריון אודות "מניעת נפילות בקרב קשישים בני 65+ בבית אבות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.