היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפלישה לנורמנדי והמפקדים מאחוריה- רומל ואייזנהאור

עבודה מס' 067916

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית על הפלישה לנורמנדי, הרקע לפלישה, ההכנות אליה, מצב הכוחות משני הצדדים לפני הפריצה, והמפקדים העיקריים של הכוחות- ארוין רומל ודוויט אייזנהאור.

5,807 מילים ,4 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מבצע הפלישה לצרפת הכבושה, ואירופה כולה היה רחב היקף מבחינת כח אדם וציוד. במשך ליל ויום הפלישה הונחתו בחופי נורמנדי 175,000 לוחמים, ציוד אישי, 50,000 כלי רכב - אופנועים, טנקים ודחפורים משוריינים. ההנחתה היתה לאחר מסע של 100 עד 160 ק"מ בים פתוח מול חוף עוין והתנגדות מזוינת. במבצע נטלו חלק 5,333 כלי שיט וכ-11,000 כלי טיס.
להוצאת המבצע מן הכח אל הפועל, נדרשו שנתיים של תכנון, מעורבות ומאמצים של מיליוני אנשים במדינות בעלות הברית- ארה"ב, קנדה ובריטניה. המבצע דרש ייצור כלי נחיתה, אוניות מלחמה, כלי טיס מכל הסוגים, כלי נשק ותרופות.
לפלישה לנורמנדי מס' כינויים בולטים D-Day, "היום הארוך ביותר", "יום הפלישה" ושמו הצבאי "מבצע אוברלורד".
בעבודה אסקור את הרקע לפלישה מנקודת מבט של הצבא הגרמני, הלבטים בקרב בעלות הברית, מצב הכוחות הגרמניים לפני הפלישה, מצב כוחות בעלות הברית, ובסיום אכתוב על המפקדים, רומל ואייזנהואר.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א' - הרקע לפלישה
גרמניה
בעלות הברית
פרק ב' - מצב הכוחות הגרמניים לפני הפלישה
מצב כוחות בעלות הברית
ארוין רומל
דוייט (אייק) אייזנהאואר
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צוינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

גרד פון רונדשטט, מפקד החזית המערבית כתב בדיעבד, כי "החומה האטלאנטית" לא הייתה אלא אגדה: "מאומה לא היה לפניה או אחריה, והיא הייתה בבחינת מוצג ראווה בלבד. במקרה הטוב ביותר, אפשר היה לקוות, כי תוכל לעמוד בהתקפה במשך עשרים וארבע שעות. אולם כל התקפה נחושה הייתה פורצת אותה, בכל מקום שהוא לאורכה, תוך יום אחד לכל היותר. לאחר הפריצה, היו יכולים לכבוש את כל השאר מן העורף, משום שכולה כוונה לעבר הים, ועל כן הייתה חסרת תועלת". בשל מחסור בפלדה, תותחי החומה מוקמו בתוך מצדיות בטון ולא בתוך צריחים מתניידים, מה שהגביל את שדה האש שלהם. לגרמנים כמעט ולא היו בנמצא חלקי חילוף, וחסר ציוד לקיבוע טווח התותחים מה שהקשה על הפעלה נגד ספינות נעות,דבר שהיה בעל משמעות רבה. גילם הממוצע של התותחנים היה 45 שנה ובמספר אזורים הוצבו יחידות סטודנטים וסטודנטיות שהמשיכו בלימודיהם בהתכתבות תוך כדי הלחימה.

תגים:

ארוין רומל · דוויט אייזנהאור · D-DAY · נורמנדי · הפלישה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפלישה לנורמנדי והמפקדים מאחוריה- רומל ואייזנהאור", סמינריון אודות "הפלישה לנורמנדי והמפקדים מאחוריה- רומל ואייזנהאור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.