היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפיפיורות אביניון

עבודה מס' 067913

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השפיעה השהות מחוץ לרומא על מוסד האפיפיורות באירופה במהלך המאה ה-14.

2,895 מילים ,6 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

במהלך המאה ה-14, העבירו האפיפיורים את מקום מושבם לאביניון, שבצרפת. תקופה זו ידועה בשם "גלות אביניון". העברת הקוריה האפיפיורית לא היתה דבר חדש בהיסטוריה הכנסייתית. האפיפיורים העבירו לעיתים קרובות את הקוריה, בין היתר בגלל מזג-האוויר החם ששרר בעיר רומא. חשיבותה של גלות אביניון היא בכך, שהיתה זו תקופה רצופה של שישים ושבע שנים, בין 1309-1376, בה האפיפיורים לא שהו ברומא. חשיבות נוספת היתה בכך, שכל שבעת האפיפיורים בתקופת אביניון היו צרפתים - התקופה הארוכה ביותר ללא כהונת איטלקים בתפקיד האפיפיור(1).
קלמנטס, האפיפיור הראשון באביניון החליט להעביר את הקוריה למקום הנידון, בממלכת צרפת, כיוון שקיווה להשלים את ההדורים עם מלך צרפת. העובדה שהוא עצמו היה צרפתי, וכיהן קודם לכן כארכי-בישוף של בורדו (Bordeaux) כנראה גם עזרה להחלטה זו. יתר על כן, באיטליה היו מאבקים פוליטיים בין האצולה, שסירבה לשלם הכנסות לחצר האפיפיורית ולהתגייס לצבא. העיר רומא ספגה מכה קשה ממאבקים אלה ועל כן, החליט האפיפיור להעביר את משכנו לאדמה אפיפיורית באביניון(2).
עבודה זו תעסוק בתקופת האפיפיורים מחוץ לרומא, באביניון. במסגרת העבודה, אבדוק כיצד השפיעה שהות זו, על מוסד האפיפיורות באירופה במהלך המאה ה-14. אתייחס לשני נושאים מרכזיים: הראשון הוא ריכוזיות במוסד האפיפיורות. אבחן כיצד פעלו אפיפיורי אביניון בנושא ואתרכז בשלושה גורמים מרכזיים: מינויים כנסייתיים שבוצעו ישירות על-ידי האפיפיור, רפורמות והתפתחויות כלכליות במוסד הכנסייה וביסוס מעמד האפיפיור ההיררכיה הכנסייתית. הנושא השני אליו אתייחס יהיה ירידת כוחה של האפיפיורות מול עליית כוחם של השליטים החילוניים. בנושא זה אפרט על האנרכיה הפוליטית ששררה בתקופה זו באירופה, ועל שאיפת האפיפיורים לעצמאות הכנסייה. בנוסף, אבדוק כיצד נפגמה היוקרה והאמינות של מוסד האפיפיורות, דרך תיאוריות חדשות בנוף הפוליטי.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: ריכוזיות הכנסייה
פרק שני: ירידת כוחה של האפיפיורות לעומת עליית כוחם של השליטים החילוניים
סיכום ומסקנות
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

בכנסייה הרומית היתה קיימת היררכיה, שצמחה לה מן המסורת הרומית. הכנסייה הנוצרית אימצה את מסלול הכיבודים (cursus honorom), שהיה נהוג ברומא העתיקה - עלייה בסולם הדרגות מתפקידים זוטרים לגבוהים. במרקם הרעיוני, הפוליטי והמוסדי של ימי-הביניים, הבחירה בבעלי תפקידים היתה נתונה בידי אלה שנתונים לסמכותם(3). בישופים לדוגמא, היו מתמנים על ידי הקאנוניקים של הקתדרלה (cathedral chapters) -גוף בו חברים אנשי כמורה בכירים, הכפופים לשלטונו של הבישוף(4).

תגים:

כנסייה · אפיפיור · ימי הביניים · ריכוזיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפיפיורות אביניון", סמינריון אודות "אפיפיורות אביניון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.