היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין רמת האינטליגנציה הרגשית לבין מידת האושר

עבודה מס' 067898

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית הבוחנת את הקשר בין המשתנים.

7,911 מילים ,22 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

השילוב של המוח השכלי והרגשי הוא המפתח להצלחה ואושר (גולמן, 2007).
היום יש יותר מודעות לנושא החשיבה החיובית. דרך חשיבה חיובית משתנים תפיסת עולמנו ודרך חיינו לטובה. דרך החשיבה שלנו היא הגורם המכריע לבריאות, הצלחה ואושר. אם אנו בעלי גישה חיובית, חיינו יתנהלו באופן חיובי, נהיה פתוחים לקבל את השפע הקיים בעולמנו ונוכל להגשים את חלומותינו ביתר הצלחה, וכך נהיה מאושרים.
חשיבה חיובית חשובה בכל טיפול, חשובה בכל מצב. למעשה אנו נותנים למוח את הפקודות המתאימות וכך אושר, הנאה ושמחה מזרימים אנרגיה חיובית אל כל תא בגוף. מחשבות חיוביות כמוהן כתזונה לגוף ולנפש. לעומת זאת, עצב, תסכול, כעס ואובדן משפיעים על מערכת החיסון ופוגעים בבריאותנו. רגשות שליליים שונים נוטים לפגוע באיברים שונים בגוף, וכל סיכוי לאושר עלול להיחנק בחשיבה שלילית.
מה שמרכיב את הגוף האנושי, היא אנרגיה חיובית, אשר כל אופן הפעילות שלה מוכתב על ידי מודעות וחשיבה.
ביקורת חיובית ובונה היא היכולת לראות את הטוב שברע, את החצי הכוס המלאה. ביקורת חיובית הולכת יד ביד עם אושר, רוגע וחשיבה חיובית. ומכאן, חשיבה חיובית מובילה לאינטליגנציה רגשית.
ככל שנדע להיות יותר רגועים, שלווים, עם חשיבה חיובית כך נדע אם האינטליגנציה הרגשית שלנו מפותחת.

אדם בעל אינטליגנציה רגשית מודע לעצמו, נהנה מבריאות נפשית טובה, בעל השקפה חיובית על החיים. המודעות לעצמו מסייעת לו לנהל את רגשותיו.
אינטליגנציה רגשית זו הדרך בה אנו מנהלים את חיינו במודעות, תוך מתן מקום לרגשות, למחשבות ולהתנהגות ובעיקר לעצמנו. הרעיון הוא לדעת לזהות רגש, לדעת מתי ואיך לבטא רגש ומתי ואיך לשלוט בו - הכל ברמה התבונית השכלית. משנשכיל לעשות זאת נגרום לעצמנו תחושות של שמחה, שלווה ואושר.
מחקרים מראים קשר חזק ומשמעותי בין אינטליגנציה רגשית לאושר. אנשים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה יותר - האושר שלהם גבוה יותר.

בעבודתי אנסה להסביר את הקשר בין רמת האינטליגנציה הרגשית למידת האושר, תוך מתן הגדרות ותיאוריות למושג האושר ולמושג אינטליגנציה רגשית ואת הזיקה ביניהם.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 בעיית המחקר
1.2 מטרת המחקר
1.3 שאלת המחקר
1.4 משתני המחקר
2. סקירת ספרות
2.1 אינטליגנציה רגשית מהי? - גישות ותיאוריות
2.2 רגשות
2.3 רגשות שליליים ורגשות חיוביים
2.4 פסיכולוגיה חיובית
2.5 כוחה של חשיבה חיובית
2.6 אושר מהו? - גישות ותיאוריות
2.7 סוגי אושר
2.8 אושר ומרכיביו
2.9 תנאים לאושר
3. דיון, סיכום ומסקנות
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

את המושג "אינטליגנציה רגשית" טבעו הפסיכולוגים ג'ון מאייר וד"ר פיטר סאלובי בשנת 1990. המונח המרכזי הוא ניהול רגשות - להיות מודע לרגשות. כלומר, לדעת לזהות אותם, לתת להם שם כמו: כעס, פחד, חרדה, שמחה, לטפל בהם כך שיהיו נכונים ונאותים, בפרופורציה הנכונה לנסיבות, לרסן הפרזות רגשיות ובמילים אחרות - לשלוט בהם על ידי השכל, התבונה.
המטרה היא איזון ולא דיכוי רגשי. לכל הרגשה יש ערך וחשיבות משלה (גולמן, 1997).

תגים:

אושר · חשיבה חיובית · רגשות · רגשות שליליים · רגשות חיוביים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין רמת האינטליגנציה הרגשית לבין מידת האושר", סמינריון אודות "הקשר בין רמת האינטליגנציה הרגשית לבין מידת האושר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.