היישום אינו מחובר לאינטרנט

חברת GAZPROM לחברת FORD - יצירת מיזם משותף

עבודה מס' 067796

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסביבות העסקיות, פערי התרבות בינהן, אתיקה ואסטרטגיה לשת"פ.

5,028 מילים ,29 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מטרת העבודה לבדוק אפשרות להקמת מיזם משותף בין חברת הרכב Ford האמריקאית לחברת הגז Gazprom הרוסית לשילוב של תחנות מילוי גז ברחבי ארצות הברית. גזפרום היא חברת הנפט הרוסית, בבעלות ממשלת רוסייה. פעולת החברה כוללת: חיפוש ואיתור, ייצור, זיקוק ושיווק של נפט גולמי וגז טבעי. פורד היא אחת יצרניות הרכב הגדולות בעולם. החברה כוללת את חברות הרכב: אסטון מרטין, פורד, יגואר, לאנד רובר, לינקולן, מזדה, מרקורי ווולבו.
מדובר בשתי מעצמות חזקות ומתפתחות בקצב מהיר. ניתן לבסס שיתוף פעולה בין המדינות על המרכיבים הפוליטיים, כמו מדיניות יצירת מערכות יחסים עסקיות בשוק הגלובאלי, מרכיבים כלכליים, כמו צורך בגידול בהכנסות הנפט וגז טבעי ברוסיה והתפתחות הטכנולוגית של ארה"ב. התפתחות הטכנולוגית מאפשרת ליישם שיתופי פעולה בתחום התעשייה כולל שלבי הפיתוח והייצור נושא האקולוגי, אליו מבוססת העבודה קיבל חשיבות מוגברת בשנים האחרונות בשתי המדינות.
ניתן לראות כי מבין מאפייני התרבות בשתי המדינות קיימים מאפיינים דומים- בשתי המדינות הפרט אחראי לפרנסתו, מקצועיות, התמדה. בשתי הארצות יש ניסיון קודם בקשרים עם חברות בינלאומיות. בין המאפיינים השונים ניתן למנות את מידת אי הודאות- בארה"ב ברמה נמוכה לעומת רוסייה, החברה האמריקאית שיוונית ונשית יותר, מרחק הסמכות -החברה האמריקאית מאמינה בשיתוף, מנגד החברה הרוסית מעריכה עפ"י כוח ושליטה.
מבחינת מרכיבי האתיקה עולה כי בארה"ב הנושא זוכה ליותר מודעות ואהדה מאשר ברוסייה. לפי מדד תפיסת השחיתות רוסייה נמצאת במקום 143 מתוך 179. מאפיין זה מצביע על ניצול מעמד לצורך קבלת טובות הנאה, לקיחת דבר במרמה, אינטרסים אישיים לפני אינטרסים מדיניים. לאומת זאת ארה"ב-במקום 20 מתוך 179, המצביע על אתיקה מדינית ועסקית מפותחת, מחויבות לארגון ולא טובות אישיות.
החלופה האסטרטגית המתאימה היא מיזם משותף. שיתופי פעולה החוזיים שהם אחד האופציות המתבקשות בתחילת התהליך, הם שת"פים לטווח קצר- שיתופי פעולה פיננסיים, השקעה במו"פ משותף, יבוא גז טבעי מרוסייה לארה"ב. המיזם המשותף הוא נושא המתקשר לטווח הארוך. מטרת המיזם המשותף להקים חברת בת אשר תפעיל תחנות דלק על בסיס גז בארה"ב. המיזם המשותף יאפשר הסבת רכבים לגז שהפכה בשנים האחרונות לטרנד ידידותי לסביבה.
אחד ההיבטים היכולים לחסום מיזם משותף הוא בעיה תרבותית של מאבקי כוח, שליטה ואי שוויון חברתי. הפערים החברתיים הם ברמה משמעותית בחברה הרוסית לעומת האמריקאית. הפערים המסויגים יותר בין שתי המדינות הם הגישה האתית והחברתית של האדם לחברה ויחסו לעמיתו במוסריות.
דרכים מוצאות לגישור על פערים אלה הם- הכרת חוקים ותקנות של שתי המדינות, קביעת נהלים ברורים לביצוע הפעילות העסקית, פיתוח מודעות עובדי הארגון לאחריות חברתית נורמות התנהגות אתית, הצבת עובדים מקומיים ברכבי ארה"ב לצורך הקמת חברת הבת, ניהול ותפעול על מנת למנוע קונפליקטים אפשריים, פיתוח קוד אתי ברור והטמעתו בארגון הגלובלי, מינוי נציג אתיקה לצורך הטמעה, פיקוח ואכיפה לאחר יישום הקוד.

תוכן עניינים:
מבוא
I.הצגת שתי המדינות שנבחרו
מודל PEST רוסיה ארה"ב
II.הצגת שני הסקטורים העסקיים שנבחרו
ענף הגז והנפט - רוסיה
ענף הרכב הירוק - ארה"ב
III.ניתוח הארגונים
Gazprom
Ford motor
IV.ניתוח פערי תרבות - רוסיה ארה"ב
מודל Hofstede
ממדי התרבות- Schein (1996)
V.אתיקה
Gazprom
Ford Motor
VI.אסטרטגיה לשיתוף פעולה
סוגי שותפויות אסטרטגיות בין לאומיות
מטריצת TOWS ליישום המיזם המשותף
סיכום והמלצות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חשיבה במונחים של קבוצה מתאימה לרוב רוסים, קונפורמיות היא הנורמה. הימנעות מלקיחת סיכונים בעייתית בעידן גלובליזציה, כאשר עולה חשיבות של יזמות כלכלית. מערכת החינוך של רוסייה היא מערכת מסורתית, המבוססת על ניסיון של שנים השתנתה במהלך עשור האחרון, אך עדיין משקיע בפיתוח טכנולוגיה הרבה יותר מאשר בחינוך לגישה כלכלית. חשיבה פרטנית בד"כ, המאפיינת את ארה"ב, רמה נמוכה של מרחק סמכות לצד תחרותיות, ויכולת להתמודד עם אי-ודאות רבה יותר, אינדיבידואליסטים יותר ושאפתנים יותר.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חברת GAZPROM לחברת FORD - יצירת מיזם משותף", סמינריון אודות "חברת GAZPROM לחברת FORD - יצירת מיזם משותף" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.