היישום אינו מחובר לאינטרנט

ריבוי הדעות כריבוי האישיויות

עבודה מס' 067781

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הפרעת ריבוי אישיות וקיומה של הפרעת הזהות הדיסוציאטיבית.

3,030 מילים ,32 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הפרעת הזהות הדיסוציאטיבית או כשמה הקודם הפרעת ריבוי אישיויות, הינה אחת מההפרעות המרתקות והנחקרות ביותר, אך אם זאת גם מהשנויות במחלוקת לגבי טבעה ואמיתות קיומה. בהפרעה זו נוצרות אצל האדם זהויות נוספות המתקיימות בעצמאות בנפרד אחת מהשנייה והאדם חווה עצמו כבעל חלקים נפרדים של התודעה (Strickland, 2001). לאורך העשורים האחרונים גדל מספר החולים בהפרעה זו באופן לא פרופורציונאלי והדבר העלה את השאלה האם היא אמיתית או מזויפת. מצד אחד נטען שהגדילה במספר המקרים מלאכותית ונובעת מההקשר התרבותי (Carson, et al, 2000), מאבחון שגוי של ההפרעה (Strickland, 2001), מיצירת זיכרונות שווא הקשורים לאטיולוגית ההפרעה והיווצרות ההפרעה בתהליכי סוגסטיה והיפנוזה (Carson, et al, 2000). מצד שני נטען שלמאבחנים ידע נרחב (Stricker, et al, 2003) ושישנם קווים נוקשים המנחים את המטפלים בכדי לא להשפיע מבחינה יטרוגנית (ISSD, 2005), שהמבחנים אמינים ויכולים לספק דיאגנוזה מהימנה (Brand, et al, 2006) ושהעלייה באבחנות ההפרעה נובעת מאופי מאפייניה של ההפרעה (Piper & Merskey, 2004), שישנו קשר מוכח לאטיולוגיה (Nelson, et al, 2002) ושלאחרונה ישנה גם תמיכה ממחקרי מוח (Vermetten, et al, 2006). המסקנה הייתה שניתן להסכים שרבות מהאבחנות מלאכותיות כפי שטוענים המבקרים, אולם לא ניתן להתכחש לכך שישנם מקרים אמיתיים ולטעון שהפרעת הזהות הדיסוציאטיבית אינה קיימת (Carson, et al, 2000).

קטע מהעבודה:

הספקנים בקיומה של הפרעת הזהות הדיסוציאטיבית תהו כיצד בעבר כשלא היה רישום להפרעה זו ב DSM, היה רק קובץ קטן של מקרים. אולם, ב 1980 כאשר ההפרעה קיבלה מעמד רשמי, לפתע צצו רבבות של מקרים (Strickland, 2001). עוד נאמר, שבארה"ב הגדילה באבחון חלה ביחס לא פרופורציונאלי לעלייה שנראתה בארצות אחרות (Stricker, et al, 2003).
אחת הטענות, היא שישנה האפשרות שהשכיחות להימצאותה של ההפרעה מושפעת מהמידה בה תופעה שכזו נמצאת כמקובלת או לא בהקשר התרבותי.

תגים:

פסיכופתולוגיה · DSM · הפרעות · נפש · נפשיות · דיאגנוזה · איבחון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ריבוי הדעות כריבוי האישיויות", סמינריון אודות "ריבוי הדעות כריבוי האישיויות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.