היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרעת אישיות גבולית

עבודה מס' 067770

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח דמותה של סוזנה קייסן בסרט "נערה בהפרעה", על פי הקריטריונים לאבחנה.

3,087 מילים ,10 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הפרעת האישיות הגבולית אובחנה בשנת 1950 על ידי ד"ר ג'והן גונדרסון, מנהל מחלקה בבית החולים הפסיכיאטרי בהרווארד. ההבחנה הוספה למדריך האבחנות הפסיכיאטריות הDSM-III שפורסם רק בשנת 1980. במשך שנים לפני כן היו לא מעט אנשים אשר לא אובחנו על ידי אף אחד מהקריטריונים במדריכי האבחנות הפסיכיאטריות ולכן לא זכו לטיפול הולם.
הפרעת האישיות הגבולית, אותה בחרנו לחקור בעבודתנו, מאפיינת כשני אחוזים מהאוכלוסייה. חוסר המודעות הכללית באוכלוסייה לגבי קיום ההפרעה ואי הידיעה כי ייתכן והתנהגות הנראית נורמטיבית לחלוטין על ידי הסביבה (עצבנות, פחד מנטישה, בזבוז כסף ואף אובססיה למין) יכולים להיגרם מהפרעת אישיות זו היוו את הגורמים אשר סללו בפנינו את הדרך לבחירתו של נושא זה.
בואנו לנסות ולהבין הפרעה זו אנו נשתמש בסרט "נערה בהפרעה" ובניתוח דמותה של הדמות הראשית בסרט סוזנה קייסן בת ה-17, המאובחנת כלוקה בהפרעה זו. בעזרת דמות זו ננסה לבחון ולהגדיר את הפרעת האישיות הגבולית, כפי שמופיעה במדריכי האבחנות הפסיכיאטריות ICD ו-DSM ונתאים את הקריטריונים לאבחנה לדמותה של סוזנה.
בפרק הראשון ניתן קווים לדמותה של סוזנה, ננתח את הסימפטומים של הפרעת האישיות ונראה כיצד הם נובטים מהתנהגותה, בנוסף ננסה לאתר את נקודת המפנה בחייה של סוזנה אשר הביאה להתפרצות ההפרעה.
בפרק השני נביא את הגישה הפסיכודינמית של פרויד המסבירה את הגורמים להפרעת האישיות ואת שלבי התפתחותה אצל סוזנה.
בפרק השלישי של עבודתינו נדון בגישה הקוגניטיבית ובטיפול בלוקים בהפרעת אישיות גבולית על פי שיטה זו.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א': נערה בהפרעה - הפרעת אישיות גבולית
פרק ב': גישה תיאורטית - הגישה הפסיכודינמית
פרק ג': דרכי טיפול - הגישה הקוגניטיבית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הפרעות אישיות הן דפוסים מתמשכים של התנהגות לא הסתגלותית. תכונות אישיות- דרכים מתמשכות לתפיסת הסביבה או להתייחסות אליה ולחשיבת האדם על עצמו. כאשר תכונות אישיות הופכות כה לא גמישות ולא הסתגלותיות שהן באופן משמעותי פוגמות ביכולת הפרט לתפקד, מתייחסים אליהן כהפרעות אישיות. אנשים עם הפרעות אישיות חווים את עצמם ואת העולם בדרכים שגורמות להם סבל רב או שפוגמות ביכולתם לתפקד בחיי היומיום. הפרעות אישיות מהוות דרכים לא בוגרות ולא הולמות להתמודדות עם לחץ או לפתרון החיים. אנשים בעלי הפרעות אישיות לעיתים קרובות לא חשים נסערים או חרדים ועשויים להיות חסרי מוטיבציה לשנות את התנהגותם (Smith et al, 2002).

תגים:

קולנוע · פסיכופתולוגיה · איבחון · מחלת נפש · DSM · דמות קולנועית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרעת אישיות גבולית", סמינריון אודות "הפרעת אישיות גבולית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.