היישום אינו מחובר לאינטרנט

היחסים בין ישראל וספרד

עבודה מס' 067740

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת היחסים בין המדינות לאורך השנים ובהיבטים המדיני והכלכלי.

7,715 מילים ,24 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בחודש ינואר לשנת 1986 מדינת ישראל וספרד הכריזו על כינון יחסים דיפלומטיים ביניהן. בזיכרון הקולקטיבי של העם היהודי מתקשרת ספרד עם פריחה תרבותית מחד ועם גירוש, אינקוויזיציה ופאשיזם מאידך. את סוגיית היחסים בין ספרד לבין ישראל לא ניתן להפריד ממסכת היחסים הרחבה של יחסי יהודים וספרדים.
במשך שנים רבות היה דבר כינון היחסים הדיפלומטים בין ספרד וישראל בגדר חלום באספמיא. ניתן היה לטעון כי קיימת סימטריה שלילית, זאת אומרת, בשנים שבהן רצתה בכך ספרד, ישראל לא נענתה לה. ובשנים מאוחרות יותר, החל משנות ה-50 התהפכו היוצרות וישראל החלה מחזרת אחר קשרים, אך הייתה זו הפעם ספרד שדחתה את היד המושטת(5).
האפשרויות והאתגרים העומדים בפני שתי המדינות, ספרד וישראל, המצויות בשני קצותיו של הים התיכון בעלות אינטרסים משותפים, שכנים משותפים, ים משותף, כלכלה- חלקה מתחרה וחלקה משלימה. זיקה לאירופה, לאמריקה הלטינית ולארה"ב.

לאחר כינון היחסים הדיפלומטים בין ישראל וספרד התרכזו היחסים בין השתיים ב-2 מישורים עיקרים:
א.המישור המדיני: בו ניכרת פעילות ספרדית אינטנסיבית בתחום הסכסוך ישראלי- פלסטיני, פעילות השואפת להביא לקיצו של הסכסוך באזורנו. כאשר במסגרת זו מתקיימים דיאלוגים ושיחות בין שרי החוץ, בין השגרירים, זאת כדי להגיע להבנות ותובנות הדדיות ולהגביר את התיאום בין המדינות.
ב. המישור הכלכלי: כאשר הכוונה בו היא ליחסי הסחר בין ישראל לספרד, יחסי סחר אשר בשלים ומפותחים, במיוחד החל מ- 2003 יחסים הנמצאים במגמת צמיחה. ספרד הינה שותפת הסחר ה-13 בגודלה של ישראל. היקפי הסחר (יבוא +יצוא) מסתכמים במיליארדי דולרים ודוגמת שנת 2005, היקף הסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארדי דולרים.

תוכן עניינים:
פרק א': ספרד (הערת מערכת: בפרק א' לא צוינו מראי מקום.)
פרופיל
ספרד-ישראל

פרק ב': סוגיות ביחסי ישראל-ספרד
א.המישור המדיני
ב.המישור הכלכלי

פרק ג': סיכום והמלצות לשגריר
המלצות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ייסוד הקשרים בין המדינות יכול היה להיווצר מוקדם יותר וזאת הוכח ע"י מחקרים, מה גם שיחסים עם ישראל היו בראש מעייניו של רה"מ דאז קאלבו סוטלו, אך מלחמת לבנון הראשונה גרמה לדחייה וספרד גינתה את ישראל אך לא שברה את הקשרים.
משהצטרפה ספרד ב-1986 לאיחוד האירופי לא היה עוד כל טעם להתנגד ליחסים עם ישראל. האינתיפאדה הראשונה 1987, הסיקור התקשורתי התמקד ביו"ר עראפת. התדמית הפלסטינית השתכללה מטרוריסטים וחוטפים היו אלה "לוחמי החופש". כאשר הצהירו ב-1988 על האמנה הפלסטינית, נתפס צעד זה כצעד כלפי השלום והיה נראה לספרדים ולאירופאים כי סוף- סוף קיבלו הפלסטינים את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 242 (29).

תגים:

העם היהודי ספרד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היחסים בין ישראל וספרד", סמינריון אודות "היחסים בין ישראל וספרד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.