היישום אינו מחובר לאינטרנט

תופעת השימוש בסמים בקרב בני נוער תוך התנהגות נטילת סיכונים

עבודה מס' 067642

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מאפייני גיל ההתבגרות והקשר לשימוש בסמים וניסיון לתת הסבר תיאורטי באמצעות מודל התנהגות לנטילת סיכונים.

4,798 מילים ,16 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בעבודה זו ננסה ללמוד על תופעת השימוש בסמים בקרב בני נוער, בבואנו לכתיבת העבודה, לאחר שהחלטנו כי נושא העבודה יהיה סקירת תופעת השימוש בסמים בקרב בני נוער , התחלנו לסקור את מאפייני גיל ההתבגרות ואם יש לכך השפעה על השימוש בסמים.
מעבר לכך, מצאנו את עצמנו שואלות, אבל למה? למה הם לוקחים סיכון, הם לא מודעים להשלכות של השימוש בסמים? האם הם בוחרים להתעלם? האם הם מדחיקים זאת? האם הם עושים זאת במודע? ועוד מספר שאלות.
בהתאם לכך, החלטנו מעבר לסקירת המאפיינים והקשר לשימוש בסמים, בחלק השני של העבודה להתייחס ולנסות לתת הסבר תיאורטי על ידי מודל התנהגות לנטילת סיכונים, המנסה להסביר מדוע הם לוקחים את הסיכון - נתייחס להתנהגות נטילת הסיכון בקרב בני הנוער בהקשר של שימוש בסמים.
כעובדות שטח ברור לנו שהבנת התופעה יכולה לקדם אותנו בהבנת צרכי הנער/ה ולעזור לו בהתייחסות לנושא במהלך הטיפול.

תוכן עניינים:
מבוא
מאפיינים מרכזיים של גיל ההתבגרות בהיבט סוציו-פסיכולוגי
הקשר בין מטלות גיל ההתבגרות ושימוש בסמים
שימוש בסמים כחלק מרפרטואר התנהגות של נטילת סיכונים בתהליך של גיל ההתבגרות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

נער שרכש חשד בסיסי, יתקשה לגבש זהות ויחווה טשטוש זהות כלומר בלבלול תפקידים וספק עצמי. הוא לא מצליח לגלות מיהו, מה כן או לא מתאים לו או לאן מועדות פניו. כתוצאה מכך הוא עלול להיות עסוק כל הזמן באופן צר והרסני בעצמו ב"מי אני" לבדוק כל הזמן מה האחר חושב עליו או לחלופין להיות קיצוני לצד השני ולהיות אדיש לסביבה, להתכנס בעצמו וכד'.
בכל מקרה קיימת אצלו חרדה וכדרך אחת להרגיעה הוא יכול לברוח לשימוש בסמים. אותו נער יתקשה ליצור תחושת אינטימיות עם הזולת דבר שעלול להוביל לתחושות של בדיקות וניכור שגם הן חלק מהסיבות לשימוש בסמים. (סולברג 1997)

תגים:

שימוש סמים · נטילת סיכונים · גיל ההתבגרות · התמכרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תופעת השימוש בסמים בקרב בני נוער תוך התנהגות נטילת סיכונים", סמינריון אודות "תופעת השימוש בסמים בקרב בני נוער תוך התנהגות נטילת סיכונים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.