היישום אינו מחובר לאינטרנט

הדילמה של ערכי רוב מול מיעוט - העצמת נשים בחברה הדרוזית

עבודה מס' 067622

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית של תהליך העצמת הנשים הנעשה בשנים האחרונות בחברה הדרוזית, תוך התייחסות לדילמות שעולות בעקבות התהליך.

5,434 מילים ,19 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

ערך הוא מושג מרכזי המשקף קונצפציה המייחדת קבוצות חברתיות והוא מגדיר מצב רצוי עבורן. קונצפציה זו משפיעה על תהליכי בחירה של מטרות, אמצעים ודרכי פעולה (בר גל, 1978). עובדים סוציאליים מקבלים החלטות ערכיות יום-יום הן ברמת המיקרו בשטח והן ברמת המקרו בעת שמוכתבת מדיניות ונוצרות תוכניות חברתיות. העבודה הנוכחית תעמיק בדילמה של ערכי הרוב מול ערכי המיעוט בהתוויית תוכניות חברתיות.

גישת ההעצמה היא גישה מקובלת בעבודה סוציאלית בעולם ובישראל. כחלק מיישום הגישה בפרקטיקה, מתבצעות בארץ פעילויות העצמה לאוכלוסיות מוחלשות, ביניהן נשים דרוזיות. כל זאת למרות שוני רב בין התרבות המערבית הדומיננטית, ממנה צמחה תיאורית ההעצמה, לבין תרבותה של העדה הדרוזית.

החל משנת 2003 הושקעו ע"י משרדי ממשלה וארגוני המגזר השלישי משאבים רבים בפעילות קהילתית ותוכניות לפיתוח ההון האנושי בכפרים הדרוזיים בגליל. במסגרת מאמצים אלה, הופעלו גם מספר תוכניות שחרטו על דיגלן את העצמת האישה הדרוזית. תוכניות אלה כללו סדנאות העצמה, קורסי הורות, קורסי השלמת השכלה, קורסים מקצועיים וקורסים ליזמות עסקית.

בעבודה הנוכחית, נתמקד בדוגמה של העצמת נשים במגזר הדרוזי ובאמצעותה נלבן את הדילמה של ערכי רוב מול מיעוט: נבדוק מי ומה הוא רוב ומי נמצא במיעוט, נבחן מה קורה כאשר ערכי רוב ומיעוט מתנגשים, נראה מה עושים העו"סים, ונביא רעיונות ליישוב הדילמה.
לסיכום, נביא רעיונות יישומיים לפתרון הדילמה ונתאר את חוויית הלימוד האישית של כל אחת מכותבות העבודה.

תוכן העניינים:
- מבוא
- הבהרת הדילמה
העצמה
החברה הדרוזית בישראל
מעמד האישה בחברה הדרוזית בישראל
הדילמה
- החלופות
חלופה 1 - "כנגד כל הסיכויים": העצמה אישית וקהילתית שוברת מוסכמות תרבותיות
חלופה 2 - "לא על חשבוננו": ביטול ערכי העצמה בפני ערכי התרבות המסורתית
חלופה 3 - "ללכת עם הזרם": העצמה אישית מתונה ללא העצמה קהילתית
- פתרונות ודרכי התמודדות
שיטת הדיון בכיתה - תיאור, רציונאל והערכה
פתרונות שהובאו בדיון בכיתה
1. העצמת גברים
2. מדיניות פסיבית
3. התבססות על אמנות וחוקים
4. בניית מערך ערכים משולב
- הצעות ליישום פתרונות לדילמה
- שיטת הלימוד בדילמות - יתרונות וחסרונות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גישת ההעצמה צמחה בשנות ה- 70 של המאה הקודמת ומאז נעשה בה שימוש רב במדיניות חברתית, בתוכניות חברתיות ובהתערבות ישירה (Boem & Staples, 2002). על אף שמושג ההעצמה נפוץ מאוד בספרות, אין לו הגדרה אחידה המקובלת על אנשי האקדמיה והפרקטיקה Itzhaky & York, 2000;) Itzhaky, 2003; Boem & Staples, 2004).
המושג צמח מתוך ההנחה שאפילו במצבים בהם נראה כי אנשים הם חסרי כוחות, יש להם פוטנציאל לשנות את מצבם (Boem & Staples, 2003). התיאוריה מתארת עוצמה או כוח כישות אינסופית שיש לה מקורות שונים ואשר נוצרת באינטראקציות חברתיות (Gutierrez, DeLois & GlenMaye, 1995). העצמה היא זו המאפשרת לאנשים לשלוט בגורלם ובסביבתם באופן המאפשר להם לחלץ עצמם ממצבים של חוסר אונים (סדן, 1996; Peled, Eisikovits, Enosh & Winstok, 2000).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הדילמה של ערכי רוב מול מיעוט - העצמת נשים בחברה הדרוזית", סמינריון אודות "הדילמה של ערכי רוב מול מיעוט - העצמת נשים בחברה הדרוזית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.