היישום אינו מחובר לאינטרנט

אינפיתאח- רפורמות ה"דלת הפתוחה" של סאדאת במצרים

עבודה מס' 067515

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הרפורמות הכלכליות של סאדאת מהפאן ההיסטורי ומהפאן הכלכלי.

5,602 מילים ,12 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודתי אנסה להעלות דיון באשר להתנהלותו הכלכלית של אנואר סאדאת, מנהיגה של מצרים בין 1970 עד 1981 בדגש על מדיניות ה"אנפתאח", רפורמות הדלת הפתוחה, שניסה להנחיל במצרים. מדיניות זו שונה ברמת המיקרו מהתנהלות קודמו, גמאל עבד אלנאצר, וברמת המקרו משאר המדינות המזרחיות בכלל והגוש הערבי בפרט שביקשה מצרים להימנות איתן משעת מהפכת הקצינים החופשיים ב-1952. הדיון יפתח בסקירת מורשתו הכלכלית של גמאל עבד אלנאצר וירושתו הכלכלית שהשאיר לסאדאת. כאן, אנסה להתמקד בכל ההיבטים של הירושה על מנת להבין את הרקע למצב שעימו צריך להתמודד סאדאת ובעצם היווה את הרקע למדיניותו, מדיניות ה"אנפתאח". החל מהכניסה לגירעון עד לחובות הכבדים.
בהמשך אנסה להבין ולנתח מהי מדיניות ה"אנפתאח" במטרה להשליך את התנהלותו הלאה על התמורות או ההפסדים שעתידים להופיע שנים לאחר מכן כתוצאה ממדיניות זו. אסקור את האידיאולוגיה ואנסה להבין עד כמה היא תואמת את המדיניות ואת הדרך שניסה להנחיל סאדאת במשטרו. לאחר מכן אנסה לבחון ברמת המיקרו נתונים כלכליים על מגמות פיתוח או אי פיתוח באשר ליישום התוכנית הכלכלית. אנסה להעלות לדיון האם צורת המשטר השתנתה בין המנהיגים ואם היה שינוי מה השפעתו על הכלכלה המצרית. אבדוק עד כמה היה גידול של תוצר לנפש על פני 10 שנים ואנסה להעלות סוגיה שתנסה להעריך האם הפיתוח או לחלופין אי פיתוח הגיע כתוצאה משינויים מבניים או בעצם ממתינות השלטון.
לבסוף, אעמוד על ההשלכות החברתיות ועד כמה הביא הפיתוח או האי פיתוח רווח כלכלי לאזרחיה של מצרים. אנסה לבחון אילו סוגי שכבות נפגעו או הרוויחו מן המדיניות החדשה יחד עם הסתכלות האם נוצרו שכבות חדשות. אנסה לבדוק מה היחס בין מדיניות כלכלית לפאן החברתי והאם הקשר הוא בר הפרדה או אינו בר הפרדה. מאחר ומדובר בדיון על מצרים אעלה איך מדיניות ה"אנפתאח" השפיעה על המישורים המרכזיים במצרים ביניהם: נפט, תעלת סואץ, תיירות ועבודת חוץ. עוד אנסה לבחון מה היו ההשלכות הכלליות והחברתיות מזווית של מדיניות חוץ ובכלל, עד כמה היה פתוח סאדאת במשטרו אל מדיניות החוץ. עד כמה רעיונות אלו בוטאו במדיניות החדשה. יחד עם זאת אבחן את השינויים שאליהם שאף האיש באופן פרטי ולאם רצה להוביל את מדינתו.

תוכן עניינים
מבוא
פרק 1: ירושתו הכלכלית של גמאל עבד אלנאצר.
פרק 2: "אנפתאח"- הרפורמה הכלכלית והאידיאולוגית של סאדאת.
פרק 3: הסיבות ליעילות המדיניות הכלכלית
פרק 4: ההשלכות החברתיות של מדיניות סאדאת- גידול מבחינת הרווחה במצרים ומי בעצם נהנה מהשינוי.
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שנות ה-50 במזרח התיכון היו שנים של מכניזם לאומי שהובילו מנהיגים צעירים אידיאליסטים ששאפו לכנס פנימה ולעשות לביתם. כזה הוא גמאל עבד אל נאצר שבשנת 1952 במסגרת אותה רוח של התחדשות לאומית ערבית במזרח התיכון, הנהיג מרידה צבאית כנגד המלך פארוק בכדי לשחרר את מצרים מהעצמאות חלקית בכסות קולוניאלית. לאחר שהמרידה של הקצינים החופשיים בהנהגת נאצר הצליחה להדיח את השושלת המלוכנית השלטת במצרים בהנהגתו של המלך פארוק, עלה הגנרל מחמד נגיב שותפו של נאצר למהפכה. נאצר לא הסתפק בלהיות שותף במהפכה אלא בעיניו, הוא היה המהפכה.

תגים:

אנואר סדאת · כלכלת מצרים · תעלת סואץ · מזרח תיכון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אינפיתאח- רפורמות ה"דלת הפתוחה" של סאדאת במצרים", סמינריון אודות "אינפיתאח- רפורמות ה"דלת הפתוחה" של סאדאת במצרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.