היישום אינו מחובר לאינטרנט

דת, מדינה ואפלייה של המיעוט הערבי

עבודה מס' 067492

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם פוליטיקה של הסדרה בנושא הדת גורמת לאפליית המיעוט הערבי.

3,958 מילים ,11 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

סוגיית הפרדת הדת מהמדינה הינה סוגיה בעייתית בכל מדינה דמוקרטית ושאינה דמוקרטית כאחד. נויברגר אומר כי משחר ההיסטוריה הדת היא גורם מרכזי בפוליטיקה של מדינות וביחסים בין מדינות. (נויברגר 1994, 1) גם במאה העשרים הדת היא עדיין מרכיב מרכזי בזהות הלאומית של עמים רבים ומדינות רבות מזהות את עצמן כמדינות הקשורות לדת שלטת.
ישנן מדינות כמו ארצות הברית שבאופן רשמי הדת מופרדת מהמדינה אך בפועל אין הפרדה מוחלטת ומדינות אסלאמיות שבהן ישנו מאבק חריף בין מצדדי החילוניות לאנשי דת, מאבק שהולך ומקצין.
בעיה זו מתחדדת במיוחד במדינת ישראל שסמליה והצהרותיה מתבססים על הדת היהודית וקשורים זה בזו. בישראל, עקב ההגדרה הסבוכה של הלאום והסמלים, לנושא הדת ישנה השלכה רבה על היחסים בין דתיים, חילוניים, יהודים, ערבים, עדות ועוד.
בהצהרת העצמאות של מדינת ישראל מוגדרת ישראל כדמוקרטיה השומרת על חירויות הפרט וזכויות המיעוט אך בפועל ישנה פגיעה בהגדרה זו, בין היתר על ידי חיוב נישואין בבתי דין רבניים, מונופול על שירותי הדת ופגיעה בשוויון האזרחי על ידי אי חיוב גברים במתן גט.
אך אלו אינם הנושאים היחידים הגורמים לפגיעה במהות המדינה הדמוקרטית. הסטאטוס קוו כחלק מפוליטיקה של הסדרה במדינה, הוא הסדר שקיים בענייני דת ומדינה והוא מעין פשרה בין עמדות ורצונות דתיים ולא דתיים. הסדר הסטאטוס קוו מבוסס על כך שהקבוצות היהודיות השונות במדינה מכירות בצורך למצוא דרך לחיות יחד, למרות חילוקי הדעות בנושאי דת ומדינה. הסדר זה נועד להסדיר עניינים עקרוניים ולנסות להגיע לחיים משותפים על ידי הימנעות מהכרעות והחלטות העלולות להביא את הצדדים לידי עימותים ומשברים.
אך הסדר זה כחלק מהפוליטיקה של הסדרה כולל את השסע הדתי בלבד.
פוליטיקה של הסדרה, במידה ואינה כוללת את מכלול המחלוקות בחברה, עלולה מלבד ההתעלמות משסע קיים גם להכללת מיעוטים תחת הסכם שאינו משקף את רצונם, תרבותם, מסורתם ועוד.
שאלת הדיון: האם פוליטיקה של הסדרה והסכם הסטאטוס קוו שמתמקדים בשסע חילוני-דתי ומתעלם מהשסע הערבי-יהודי סותרים את ערכי הדמוקרטיה על ידי כפייה על המיעוט הערבי את הערכים, התרבות, המסורת והסמלים שאינם שלהם?

תוכן עניינים:
1. הגדרת הבעיה
2. שאלת הדיון
3. הטענה
4. מהלך הדיון
הצעות לפתרון
מודלים אלטרנטיביים להסכם הסטאטוס קוו:
5. מסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

דווקא האפשרות להסדרת הפוליטיקה מראה שהמדינה מודעת לאפשרות לגישור על פערים בחברה אך התעלמותה מבניית פתרון דומה לסוגית המיעוט הערבי משקפת את האפליה הנמשכת כלפי המגזר. הסכם הסטאטוס קוו מצביע על שסע אחד וההסכם בעצמו, כחלק מניסיון לאחות קרע אחד, מחריף את הקרע היהודי-ערבי על ידי כפייה של ערכים, מסורות, דת וסמלים. ניתן להשתמש בפלטפורמה ולגבש הסכם דומה לשסעים נוספים על מנת לשרת את ערכי הדמוקרטיה אך הסכם שכזה חייב לכלול את נושא המיעוט הערבי.

תגים:

מדינה · אפלייה · מיעוט · ערבי · פוליטיקה · הסדרה · יהודים · סיכסוך · ערביי · ערבים · אזרחי · ישראל

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דת, מדינה ואפלייה של המיעוט הערבי", סמינריון אודות "דת, מדינה ואפלייה של המיעוט הערבי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.