היישום אינו מחובר לאינטרנט

ספרות ילדים כמעשירת שפה

עבודה מס' 067475

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שתיים מיצירותיה של דתיה בן דור- "איך זה להיות עץ" ו"שיהיה לנו טוב" - מהפרספקטיבה של העשרה לשונית בגיל הרך.

1,936 מילים ,6 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
ניתוח היצירה- "איך זה להיות עץ?"
אספקט ראשון- חריזה
אספקט שני- העשרת שפה באמצעות היצירה
ניתוח היצירה- "שיהיה לנו טוב"
אספקט ראשון- הצירוף הכבול
אספקט שני- המבנה התחבירי של המשפטים
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ניתוח היצירה- "איך זה להיות עץ?"/ דתיה בן דור.
יצירה זו של דתיה בן דור בנויה במבנה דיאלוגי שבין הילד לעץ. הילד מעלה שאלות ותהיות לגבי איכות חייו של העץ, הוא מגיע אל העץ תוך רגשי עליונות, ואפילו רגשי רחמים. דרך ראייתו המצב של העץ מעורר רחמים ואילו מצבו (של הילד) אופטימאלי.
שני האספקטים שנבחן ביצירה זו הם- החריזה והעשרת שפה באמצעות משלב לשוני גבוה.

אספקט ראשון- חריזה
החרוז ומשמעותו-
מעצם טיבו ומהותו יש בחרוז יסודות שיש להם זיקה לילד הקטן, ללשונו, לחשיבתו ולדרכו בקליטת הלשון. החרוז, לפי הגדרתו של הרושובסקי, הוא "תבנית סיפורית שעיקרה תקבולת צלילים, המופיעים במקומות קבועים, בדרך כלל בסופי השורות וממלאים תפקיד ארגוני בשיר" (הרושובסקי, שיטות החרוז). בהגדרה זו עשויים להיכלל יסודות אחדים המתאימים למעשהו של הילד בלשון ולכיבושו אותה, כגון: החזרה על צלילים, התבנית הקבועה שיוצר החרוז בשיר, ומקומו בסופי השורות.

תגים:

מבנה תחבירי · צירוף כבול · חריזה · דתיה בן דור · יצירות ספרותיות · גיל הרך

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ספרות ילדים כמעשירת שפה", סמינריון אודות "ספרות ילדים כמעשירת שפה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.