היישום אינו מחובר לאינטרנט

מקסום ערך, בעלי עניין ו- BALANCED SCORECARD

עבודה מס' 067461

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שתי חברות סיגריות על פי המאמר של Michael G.Jensen.

6,313 מילים ,12 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

העבודה מבוססת על המאמר:Value maximization, stakeholder theory, and the corporate objective function, Michael G.Jensen (להלן: "המאמר").
המאמר בוחן את אופן קבלת החלטות בארגון למטרת רווח, טווח הזמן לקבלת החלטה ובאיזה דרג מתקבל. המחבר מתייחס באופן ביקורתי לשתי תיאוריות מקובלות להערכת אפקטיביות ארגונית וקבלת החלטות - מקסום ערך ותיאורית בעלי העניין. כמו כן, מבקר ג'נסן את מודל ה- Balanced Scorecard המשמש ככלי למדידת ביצועים.

בעבודה זו בדקנו כיצד באים לידי ביטוי הנושאים המועלים במאמר בשתי חברות הפועלות בשוק הסיגריות - חברת דובק בע"מ (להלן: "דובק"), חברה יצרנית ומפיצת סיגריות וחברת מ.ח. אלישר בע"מ (להלן: "אלישר") בעלת זיכיון להפצת סיגריות של קונצרן אלטריה-פיליפ מוריס העולמי.

שווי שוק הסיגריות הישראלי מוערך בכ-1.5 מיליארד דולר בשנה. מרכיב העלויות העיקרי בתחום זה הוא המסים המועברים לממשלה. השוק עובר שינויים רגולטורים, בעיקר בתחום הפרסום. למרות המגבלות, מעמדן של החברות איתן.
הואיל והחברות הנן פרטיות, עיקר המידע נאסף באמצעות שיחות עם בעלי תפקידים שונים בהנהלות שתי החברות. חברת דובק היתה חברה ציבורית עד רבעון ראשון 2002, דבר אשר הקל במעט על מלאכת איסוף המידע.
מצאנו כי לדובק ואלישר יעדים ארגוניים דומים, כמו גם האופן וטווח הזמן לקבלת החלטות, בשינויים מסוימים הנובעים מהבדלי הפעילות ומבנה הבעלות בחברות.
בהמשך העבודה דנו כיצד גישות מקסום הערך ובעלי עניין, באות לידי ביטוי בכל אחת מהחברות.
המלצנו לחברות לבצע פעילויות שונות העשויות לשפר את תדמיתן בפני הקהילה והממשלה ולהגדיל את שביעות רצונם של בעלי עניין אלו.
כמו כן, נמצא כי החברות אינן מיישמות כלים למדידת ביצועים כגון ה- Balanced Scorecard. המלצנו לחברות לשקול שימוש בכלים אנליטיים אלו תוך דיון ביתרונותיהם ובחסרונותיהם.

תוכן עניינים
מבוא כללי
תקציר המאמר
תיאור החברות
תיאור השוק
שאלת המאמר-מענה לכל סעיף
מיפוי בעלי עניין
שיטת הערך המקסימאלי
Balanced Scorecard
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ה- Balanced Scorecard (להלן: BSC), כלי שפותח על ידי קפלן ונורטון. קפלן ונורטון טוענים כי מאחר ומנהלים נוטים להשתמש במדד אחד בלבד, ברווחיות, הסיכוי לקבל החלטה שגויה גבוה מאחר ולא מבינים את כל ההשפעות. ה- BSC הנו כלי אנליטי חשוב העוזר למנהלים להבין מה יוצר ערך בחברה. הכלי מיצר מידע ושקיפות על הליכי עבודה והשפעות צולבות ברמת הנהלת הארגון, ממפה הליכים בתוך היחידות, מאפשר יכולת התמודדות עם מצבים היפותטיים ויכול לזהות צווארי בקבוק. אלא שעל מנת שה-BSC יהפוך לכלי מדידה, צריך למצוא דרך שיתן ניקוד. הבעיה היא שיש נטייה להשתמש ב- BSC ככלי למדידת ביצועים ועקב ריבוי המדדים, שימוש בכלי עלול ליצור קונפליקטים וחוסר מיקוד.

תגים:

עישון · סיגריות · אסטרטגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מקסום ערך, בעלי עניין ו- BALANCED SCORECARD ", סמינריון אודות "מקסום ערך, בעלי עניין ו- BALANCED SCORECARD " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.