היישום אינו מחובר לאינטרנט

אדיפוס רקס פאזוליני ותומרקין

עבודה מס' 067303

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח העיבודים של פאזוליני ותומרקין לאדיפוס.

3,742 מילים ,8 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

הקשר בין נוכחות המוות באמנות המודרנית לבין אבדן האמונה באל קיים ביצירתם וכמו כן מוטיב המוות משותף לשניהם. פאזוליני ותומרקין מייחסים חשיבות עצומה לשימוש בחומר וניתן לזהות בעבודתם מגמה של שיבה אל הטבעי והארצי.
מבחינה פילוסופית , המוטיב האקזיסטנציאליסטי משותף לשני האומנים: שניהם מציגים פחד קיומי אנושי בסיסי השזור בדת וכן באלכימיה. גם מבחינה פסיכולוגית המוטיב האדיפלי וחרדת הסירוס חוזר בעבודות רבות של שני האמנים.
לפי תומרקין, הערכתו לפאזוליני נובעת מהאמביוולנטיות שגילה ביחס לכל נושאיו, ומכך ששילב באישיותו וביצירתו שנאת נשים יחד עם הערצת היופי, קתוליות אדוקה יחד עם קומוניזם, אהבת אדם ופרוורטיות הומוסקסואלית. פאזוליני מעיד על עצמו שאינו אהב להציג בעיות חד משמעיות אלא להציג נקודות שונות לדיון, דיון שגם תומרקין מציג לנו הצופים.

תוכן העניינים:
1. אדיפוס רקס
2. מרקסיזם ואסתטיקה
3. חיפוש אחר זהות
4. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

העיבוד המבריק של פאזוליני לטרגדיה של סופוקלס שונה באופן מהותי מבחינת העיצוב הדמויות והתפאורה מהאיקונוגרפיה של תרבות ימי יוון . את הסרט הזה, כמו רוב סרטיו, הוא יצר לבד, הוא התסריטאי, הבמאי, הצלם והעורך. פאזוליני מצלם את סרטיו בסביבות טבעיות כמעט ללא תפאורה מלאכותית. את אדיפוס רקס צילם פאזוליני ברובו במרוקו וקצת באיטליה.
למרות שהטקסטים בסרט לקוחים כמעט במלואם מלשונו של סופוקלס, הרי שפאזוליני צילם באופן מסקרן את האפילוג בסרט על רקע איטליה הפשיסטית של שנות ה-20 , את גוף הסרט בנוף מדברי (מרוקו) ואילו הפרולוג מתרחש אצלו בבולוניה המודרנית של זמנו (1968). למעשה, פאזוליני אינו מציג במימד החזותי של הסרט דבר שיזכיר את תרבות יוון: החל בתלבושות האפריקניות, הארכיטקטורה המוזרה, הפסקול הצועני-רומני וכלה בצילומי מדבר אינסופיים שאינם מאפיינים את אקלימה הממוזג של יוון.

תגים:

אדיפוס · אמנות · תומרקין · פאזוליני · מרקסיזם · אסתטיקה · זהות · מיגדר · ציטוט · אמנותי · פיסול

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אדיפוס רקס פאזוליני ותומרקין", סמינריון אודות "אדיפוס רקס פאזוליני ותומרקין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.