היישום אינו מחובר לאינטרנט

בנות מחוננות ושוויון הזדמנויות

עבודה מס' 067299

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון ביצוג הנמוך של בנות במסגרות מטפחות מצויינות בהתייחס לפערים בין המינים בחברה הישראלית ולתפיסות פמיניסטיות.

7,320 מילים ,19 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

במסגרת הצנועה של עבודתי, הקשורה בתודעת הג'נדר ובהבניות חברתיות הנובעות מתפיסה מגדרית, אתייחס לתפקידה של מערכת החינוך בשימור תפיסות מיניות בישראל ובשינויים אפשריים בכיוון של יותר שוויון בין המינים.
בעבודה אציג ביטוי להבחנה מגדרית על ידי בדיקת נוכחותן הדלה של בנות במסגרות לטיפוח מחוננים בישראל. בהמשך, אעמוד על הקשר של תופעה זו להבניה החברתית המתייחסת בשונה ליכולות של בנות לעומת יכולת של בנים, ואנסה לבחון את "תרומת" מצב זה לשמירת הפערים בין המינים.
עבודתי תספר על חלק מהגישות החינוכיות השואפות לשוויון בין המינים וכן תעלה דעות ועמדות שונות המתייחסות למימוש הפוטנציאל של מחוננות צעירות.
בחירתי בנושא הבנות המחוננות כנושא לעבודתי, הוא חיפוש עוגנים לתחושתי האישית כי אכן יש קשר בין ההבניה החברתית ליכולת של בנות למצות את הפוטנציאל שלהן.

בעבודה אחפש אחר הסברים לנוכחות המועטה של בנות במסגרות מטפחות מחוננים וכן אתייחס למחיר הכבד של אי מימוש הפוטנציאל אצל בנות.
בעבודתי אשתמש בספרות שנכתבה בנושא ובמאמרים, מחקרים, קולות ודברים שנאמרו על יד אנשים שונים ונראו לי רלוונטיים ומעשירים את עבודתי.
בפרק הראשון בעבודתי אעשה שימוש בסקירה ספרותית המספרת על התפתחות תודעת המגדר על רקע הקריאה לשוויון בין המינים שהציגה הגישה הפמיניסטית.
בסקירה אדון בזרמים השונים בתוך הגישה הפמיניסטית כמקדמת דרישה לצמצום פערים בין המינים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: על הג'נדר והפמיניזם
פרק 2: מערכת החינוך בישראל והבחנות מגדריות
פרק 3: שוויון ההזדמנויות בחינוך תומך מצוינות
המחלקה למחוננים
אתור מחוננים
פרק 4 : על דרכן של פורצות הדרך
פרק 5: מחיר אי המימוש
מסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השימוש במונח ג'נדר או מגדר בעברית, מתייחס להתנהגות המצופה לפי מין האדם.
תפיסות הג'נדר שונות ומגוונות אך לפי ג'ון משוניס הדפוס השכיח בחברות האנושיות ברחבי העולם הוא דרגה כל שהיא של פטריארכליות [שלטון האבות] שהוא צורת ארגון חברתי שבה גברים שולטים בנשים. [משוניס, 1999 ,עמ' 353]
המגדר הוא המשמעות שהחברה מייחסת להשתייכות למין הנשי או הגברי, בשונה ממושגי ה מין המתייחסים להבדל ביולוגי המתפתח לפני הלידה. המגדר הוא לדעת חוקרים רבים, תוצר של תהליך חברות. מחשבותיהם ופעולותיהם של בני אדם, מיום היוולדם עד מותם משקפות את ההגדרות החברתיות של המינים. [שם]
מסתבר שהמגדר לא רק מצביע על שוני, אלא גם מתבטא בהיררכיה חברתית.

תגים:

ג'נדר · פער בין המינים · פמיניזים · פורצות דרך · מחוננות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בנות מחוננות ושוויון הזדמנויות", סמינריון אודות "בנות מחוננות ושוויון הזדמנויות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.