היישום אינו מחובר לאינטרנט

העטלף במקורות

עבודה מס' 067246

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פירוט איזכורי העטלף במקורות ובחינת זיהויו.

6,017 מילים ,6 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודה זו כוללת מידע על העטלף - תיאור העטלף בספרות הזיאולוגית ובתרבות לאורך ההיסטוריה; וסקירת כל המקומות בהם מוזכר העטלף במקורות היהודיים - מקרא תלמד חז"ל, שו"ת, על מנת לזהות האם העטלף המקראי וזה שמופיע במקורות הוא העטלף שמוזהה כיום על ידינו.

תוכן העניינים:
תיאור בעל החיים
הצגת המקורות באופן שיטתי
זיהוי בהתאם למקורות
זיהוי בספרות ימי הביניים
זיהוי פרשני המקרא והתלמוד
מסקנות
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

תיאור מורפולוגי - במקרא מופיע העטלף ברשימת העופות אף על פי שידוע כיום שהוא נמנה על היונקים כיון שיש לו ולדות והוא מניק את גוריו. יש להבין שאמות המידה של התורה שונה משל הזואולוגים בימינו: התורה קוראת "עוף" לכל בעל חיים המתעופף מעל הקרקע אפילו אם הוא מוליד את צאצאיו ואינו מטיל ביצים ומוגדר ע"י הזואולוגים כיונק. מבחינה זו מתאים הזיהוי של העטלף המקראי עם העטלף הידוע היום בגלל כנפיו - שכניראה בלבלו את כותבי המקרא ושייכו אותו למשפחת העופות. אצל הבבלים והערבים העטלף נמנה בין העופות. כיון שהוא פעיל לילה לא ניתן היה לעקוב אחריו לפרטים ולא יכלו לדעת שהוא יונק ואינו מטיל ביצים כמו שאר העופות. יכול להיות שציונו בסוף הרשימה של העופות הטמאים למאכל מעיד על השונות שלו ביחס לשאר העופות - שגם כותבי המקרא יכלו להבחין בה. השונות מתבטאת בכנפיו הקרומיות, היעדר המקור ועוד. המקרא לא כותב "עטלף למינו" למרות שיש 27 מיני עטלפים - לא יכלו להבחין בהבדלים קטנים. בתלמוד נזכר העטלף כיוצא מן הכלל בעופות בזה שהוא מיניק יותר מזה לא ידעו וחשבו שהיא מטיל ביצים. (בכורות ז' 2) העטלף מוזכר כבעל חיים שאינו רואה אפילול במקום מואר "משל לתרנגול ועטלף שהיו מצפין לאור" (סנהדרין צ"ח ב'), רש"י מוסיף "עטלף...ואין לה עינים"

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העטלף במקורות ", סמינריון אודות "העטלף במקורות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.