היישום אינו מחובר לאינטרנט

קנטור - האם אובייקטיבי או סובייקטיבי

עבודה מס' 067204

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תנאי הקנטור שבכוונה תחילה ומהו המבחן הראוי לבחינת הקנטור.

15,709 מילים ,62 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

שאלת מחקר זה, היא האם קנטור ראוי שיהיה מבחן אובייקטיבי או שמא סובייקטיבי. בכדי להבין את המונח קנטור ולבחון את ההשלכות של שאלה זו, נצטרך להבין את הקשריו של הקנטור למה הוא משתייך וחלק מאיזה חוק הוא.

תוכן עניינים:
א. מבוא
ב. שאלת המחקר
ג. המבחן האובייקטיבי
ד. המבחן הסובייקטיבי
ה. השיקולים למבחן האובייקטיבי והסובייקטיבי
1. שיקולים בעד המבחן האובייקטיבי
2. שיקולים בעד במבחן הסובייקטיבי
ו. סף אובייקטיבי לשיקול אובייקטיבי או סובייקטיבי
ז. משפט משווה
1. המשפט העברי
2. המשפט האנגלי
3. ניו זילנד
4. קנדה
5. המשפט האמריקאי
6. דרום אפריקה ואירלנד
ח. הפסיקה הישראלית
ט. האדם הסביר וההבדל בין המצוי לרצוי
1. האדם הסביר
2. בין הרצוי למצוי
י. סיכום והצעה לפיתרון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המבחן האובייקטיבי של שאלת הקנטור, בודק האם האדם הסביר, הישראלי הסביר היה מתקנטר עקב אותה התגרות ולאו דווקא של נאשם מסוים, ולהביאו לכך שיעשה את מעשהו בלי שיכול באותו הזמן לחשוב ולהבין את תוצאתו (פס"ד סגל) (19). למבחן זה קרא בית המשפט מבחן אובייקטיבי או כללי. כלומר, בכל מקרה של המתה שבו התביעה רוצה להוכיח כי המתה זו רצח היא, נדרש להוכיח כי הממית המית ללא קנטור מצד המומת וגם אם טוען הממית כי קונטר יצטרך להוכיח כי מעשה ההתגרות של האדם שהומת היה מקנטר אדם סביר. אין די בכך שיוכיח הנאשם כי בעדתו נוהגים להתקנטר מכך, כפי שנקבע בפס"ד גראמה , עליו אדון בהמשך, וכן אין די בכך שיוכיח כי אנשים העוסקים במקצוע זהה לשלו מתקנטרים מאותו מעשה, אלא יש להוכיח כי האדם מן הישוב, האדם הסביר, הישראלי הסביר, היה מתקנטר עקב אותו מעשה. אך, אולי ניתן יהיה לטעון כי בודקים אם הישראלי הסביר באותו הגיל היה נוהג בצורה דומה, שזה עניין די חריג לבדיקת האדם הסביר שכן, לפי הפסיקה שהנה די עקבית בנושא זה, בודקים את האדם הסביר לא תמיד לפי האדם הממוצע בעלי תכונות ממוצעות. יש הרבה הטוענים (ביניהם גם בית-המשפט) כי אדם סביר זה הנו יציר ביהמ"ש ואין זה אדם ממוצע אלא אדם בדרגה אחת יותר מן הממוצע, וזאת בכדי שביהמ"ש יציב סטנדרטים גבוהים של התנהגות. מבחן זה שואל האם האדם הסביר היה מתקנטר באותן נסיבות ואם התשובה שלילית אזי נפסל יסוד זה וניתן (אם הוכיחו את שאר יסודות כוונה תחילה) להוכיח כוונה תחילה.

תגים:

עונשין · פלילי · קנטור · משפטים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קנטור - האם אובייקטיבי או סובייקטיבי", סמינריון אודות "קנטור - האם אובייקטיבי או סובייקטיבי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.