היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסתלקות היורש מזכותו בעיזבון

עבודה מס' 067170

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת נושא ההסתלקות מעיזבון מהיבטים שונים.

9,956 מילים ,100 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בעבודתי סקרתי את נושא ההסתלקות מעיזבון מכיוונים שונים. בין היתר סקרתי והבאתי את המצב שהיה טרם חקיקת חוק הירושה, את הגישות השונות, את פסיקות בתי המשפט השונות לפני חוק הירושה, ואת השינויים שחלו בפסיקה בעקבות חקיקת חוק הירושה. כמו כן סקרתי גם את השינויים בחוק עצמו שהשתנו בתיקונים שנוספו במהלך השנים. בנוסף הבאתי בעבודתי את הגישות השונות בבתי המשפט ובספרות, לנושאים שונים אשר לא נקבעו בחוק הירושה. הבאתי והסברתי את אופן ההסתלקות, המועדים בהם היא יכולה להתבצע, את השלכות ההסתלקות על היורש המסתלק ועל צדדי ג', הסברתי ממה אפשר להסתלק וממה לא, מתי אפשר לחזור מההסתלקות, ומתי להסתלקות לא יהיה תוקף או שהיא תבוטל על ידי בית המשפט. כמו כן עקבתי גם אחר התפתחות הפסיקה בהחלת הדוקטרינה של החלת הדינים החיצוניים לחוק הירושה, על חוק הירושה, והצגתי משפט משווה ממדינות זרות לבי תחום ההסתלקות.

תוכן עניינים:
א. כללי
ב. הודעת הסתלקות
ג. הסתלקות מנכס מסויים
ד. הסתלקות מ"מנה"
ה. תוצאות ההסתלקות
ו. ההסתלקות ועיקול חלק מהעיזבון/ביטולה של ההסתלקות
ז. הסתלקות לטובת בן-זוג, ילד ואח של המוריש
ח. הסתלקות לטובת יותר מאחד
ט. הסתלקות לטובת נכדו של המוריש
י. הסתלקות חוזרת
יא. חזרה מהסתלקות
יב. הסתלקות של קטין ופסול דין
יג. הסתלקות על תנאי וקבלת תמורה עבור ההסתלקות
יד. הגבלה בצוואה על הזכות להסתלק
טו. ההבדל בין הסתלקות היורש מזכותו בעיזבון לבין עסקאות אחרות בזכות היורש
טז. משפט משווה / הסתלקות בדינים אחרים
יז. סיכום
יח. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במות אדם עובר עזבונו ליורשיו(2), מעבר העיזבון הן על פי דין והן על פי צוואה הוא מיידי ואוטומטי. במילים אחרות, ברגע המוות הופכים היורשים לבעלים של נכסי המת ללא כל שהות בין רגע המוות לרגע הפיכתם לבעלים(3). גישה זו אימץ המשפט הישראלי מהמשפט העברי הקדום - זהו עקרון הנפילה המיידי. בשלב הראשוני של הנפילה המיידית, בעלות "היורשים" בעיזבון הינה ערטילאית במובן זה שהיורשים והעיזבון עדיין לא הוגדרו ונקבעו באורח מחייב(4). אולם בראיה רטרוספקטיבית - לאחר תום ההליכים והשלבים הנוספים בהם נקבעים בפירוט הקיף העיזבון, זהות היורשים וחלקיהם בו - מתברר למפרע חלקו של כל יורש מרגע "הנפילה המיידית"(5) .
לעיתים יתכן מצב בו יורש איננו מעוניין לרשת ממגוון סיבות שונות, כגון כשמדובר בתנאים בצוואה שעל היורש לעשות כדי לקבל את חלקו בעיזבון והוא אינו מעוניין למלא ולקיים את אותם תנאים או למשל כאשר הנכס אותו עתיד לרשת היורש משועבד בחובות רבים. יתכן אף מקרה שרצון היורש להעביר את נכסי המוריש לאחר משיקולים שונים כגון שיקולים אישיים, רגשיים, הומאניות, התחשבות בקרובים נזקקים אחרים, שיקולי מס וכדומה. מניעים אלו אינם מפורטים בחוק הירושה ואינם רלבנטיים לבחינת תוקפה של ההסתלקות ביחס להוראות חוק זה(6).

תגים:

ירושה · עזבון · הסתלק · יורשים · משפט משווה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסתלקות היורש מזכותו בעיזבון", סמינריון אודות "הסתלקות היורש מזכותו בעיזבון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.