היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביהביורליזם ופוסט-ביהביורליזם

עבודה מס' 067151

מחיר: 168.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הגישות ודיון על פיהן במחקרו של יגיל לוי: "מלחמת הפריפריות- המיפוי החברתי של הרוגי צה"ל באינתיפאדת אל אקצא".

2,081 מילים ,5 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

יגיל לוי טוען במחקרו, מלחמת הפריפריות: המיפוי החברתי של הרוגי צה"ל באינתיפאדת אל אקצא (2005), כי חלקם של קבוצות העילית והמעמד הבינוני ב"מנת הדם הלאומית" במגמת ירידה ושלושה מכל ארבעה הרוגים הגיעו מהפריפריות החברתיות. עוד טוען לוי במחקרו כי, האינתיפאדה השנייה היא מלחמתן של הפריפריות החברתיות. אל מסקנות אלו מגיע לוי באמצעות מיפוי חברתי של 229 הרוגי צה"ל ומג"ב מאז פרוץ אינתיפאדת אל-אקצה בספטמבר 2000.
במחקרו של לוי שזורים אלמנטים ביהיורליסטיים ופוסט ביהביוריליסטיים, בפרק זה אנסה לעמוד על מאפייני המחקר לפי מספר קריטריונים: שם המחקר, מטרת המחקר, שיטת המחקר, ממצאי המחקר ומסקנותיו.

קטע מהעבודה:

הביהביורליזם גורס כי על מדעני המדינה להתמקד במישור האמפירי והפרקטי, ולא בפילוסופיה פוליטית ולמעשה, הביהביורליזם תופס עצמו כיישום האורתודוכסי של הגישה הפוזיטיביסטית. על פי גישה זו יש אמת אחת והיא ניתנת לחקירה ומטרת החוקר היא להגיע לאותה אמת מדעית. בהתאם לשיטה הפוזיטיביסטית, הדרך להגיע אל הידע היא באמצעות מחקר כמותי. כמו כן, לפי הביהביוריזם על החוקר להיות ניטרלי, בלתי מעורב ואובייקטיבי.
מתנגדי הביהביורליזם טענו כי החוקרים הביהביוריסטיים נוטים להתמקדות אמפירית מדי תוך נטייה להתרכז בתופעות שקל לצפות בהן, במקום בכוחות המבניים המתוחכמים יותר, ואולי העמוקים יותר. לטענתם, המחקר ההתנהגותי הזניח את המושג אינטרסים, מושג שקשה לצפות בו, אך ברור כי הוא מניע את היחיד ואת הקבוצות להתנהגותם. כתוצאה מכך התרחק המחקר ההתנהגותי מניתוח תיאורטי ואמפירי של אינטרסים (סנדרס, 2000, ע"מ 76).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביהביורליזם ופוסט-ביהביורליזם", סמינריון אודות "ביהביורליזם ופוסט-ביהביורליזם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.