היישום אינו מחובר לאינטרנט

קבלת החלטות בתנ"ך - נבואת מיכיהו לאחאב

עבודה מס' 067050

מחיר: 386.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תהליך קבלת החלטות במקרה של החלטת אחאב מלך ישראל לצאת למלחמה נגד ארם.

3,225 מילים ,5 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

משחר ההיסטוריה, הייתה קבלת החלטות פעולה יומיומית וגורלית של מנהיגים. כל מנהיג או פוליטיקאי בבואו ליצור יחסים בינלאומיים עם מדינות אחרות, בין אם לפתוח במלחמה, לכרות ברית או לכבוש שטחים, נדרש לבצע תהליך של קבלת החלטה. עוד מתקופת התנ"ך הייתה נהוגה הדרך של התייעצות, כדי לאסוף אינפורמציה, במטרה להגיע להחלטה הטובה ביותר.
עניינה של עבודה זאת היא בבחינת הסיפור המקראי, על החלטת אחאב מלך ישראל לצאת למלחמה נגד מלך ארם, במטרה להשיב לידיו את שטחי רמת גלעד. שאלת המחקר הנדונה היא: כיצד ניתן להסביר את החלטתו של אחאב לצאת למלחמה?
בתחילת פרק כ"ב בספר מלכים א' מתוודע הקורא לשאיפתו של אחאב, מלך ישראל, לצאת למלחמה. הוא מזמין את יהושפט, מלך יהודה להצטרף אליו והאחרון נענה בחיוב. כמיטב המסורת מבקש המלך להתייעץ עם נביאיו ולבקש מהם לנבא את תוצאת המלחמה. ארבע מאות הנביאים שהוזמנו, ניבאו פה אחד ניצחון סוחף למלך. יהושפט מבקש חוות דעת נוספת, ואחאב קורא לנביא מיכיהו. הנביא, השנוא על המלך בגלל נבואותיו, מנבא למלך כי הוא ימות במלחמה. בשלב זה מקבל המלך החלטה לצאת למלחמה בבגדי תחפושת ומוצא בה את מותו.
בפרק הראשון של העבודה, אספר את הסיפור התנ"כי על פרטיו תוך הסברים ופרושים. בחלק השני, אדון בתיאוריה העוסקת בתהליכי קבלת החלטות, לרבות המצבים השונים שבהם מקבלי ההחלטות יכולים להימצא והדרכים להתמודד עמם. בחלק השלישי, אבדוק את תהליך קבלת ההחלטות של אחאב תוך שימוש בתורה הרלוונטית, כולל המצבים בהם נדרש לקבל החלטה, מעשיו הנבחרים על מנת להשפיע על תוצאות ההחלטה האפשריות והגורמים שהביאו אותו לקבל את ההחלטה אותה קיבל.
ברצוני לטעון כי ההחלטה הסופית שביצע אחאב התקבלה בתנאי סיכון. בשלב הראשוני, לפני נבואת נביאי הבעל, עמד אחאב במצב של קבלת החלטות בתנאי חוסר וודאות. הוא חיפש להקטין את מימד חוסר הוודאות ועל כן קרא לנביאים. לאחר נבואתם, עמד אחאב במצב של קבלת החלטות בתנאי וודאות. זאת לאור הקונסנזוס המרשים של נבואתם. בהמשך, לאחר קבלת נבואת מיכיהו, הוא עמד במצב של קבלת החלטות בתנאי סיכון. הוא ייחס משקל שווה לשתי הנבואות כך שההסתברות שימות במלחמה וההסתברות שיחיה וינצח שווה והינה 50%. מכיוון שרצה מאוד לצאת למלחמה הוא החליט להקטין את הסיכוי של נבואת מיכיהו להתממש. הוא יצא למלחמה מחופש. בכך שינה את יחס ההסתברויות כך שהסיכוי שנבואת הנביאים תתממש, בראייתו, הייתה לגדולה יותר. על כן הוא יצא למלחמה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א: נבואת מיכיהו לאחאב
פרק ב: המסגרת התיאורטית - קבלת החלטות
פרק ג: דיון בקבלת ההחלטות של אחאב
סיכום ומסקנות
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

ההגדרה של "החלטה", לעניינה של עבודה זו, היא התייחסות מודעת למצב קיים ובחירת דרך פעולה אחת מבין מספר דרכים אפשריות(1). מדובר על תהליך של ברירה בין חלופות שונות, כפי שהן נתפסות על ידי מקבל ההחלטה.
"מקבל ההחלטה" מוגדר כבעל הסמכות הפורמאלית להחליט מהי הדרך הרצויה מתוך האפשרויות. הוא מעורב בהגדרת היעדים והשוואתם עם אחרים תוך בדיקת שיקולי כדאיות. בדרך כלל יהיה המחליט אחראי כלפי הציבור (העם) לתוצאת ההחלטה שהתקבלה. כמו כן, בידיו היכולת להקצות משאבים להשגת היעדים(2).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קבלת החלטות בתנ"ך - נבואת מיכיהו לאחאב", סמינריון אודות "קבלת החלטות בתנ"ך - נבואת מיכיהו לאחאב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.