היישום אינו מחובר לאינטרנט

מחזמר בקולנוע - כאשר הדמות בסרט מתחילה לשיר

עבודה מס' 066926

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת שלוש סצינות קולנועיות שבהן דמות בסרט שרה שיר ועבור כל אחת מהסצינות, מה משמעותה בתוך המכלול היצירתי של הסרט.

1,176 מילים ,2005

תקציר העבודה:

בעבודה אתייחס לעלילות קולנועיות המשלבות בתוכן שירים המבוצעים ע"י הדמויות הפועלות בתוכן. מבנה זה של סיפור חזותי המשבץ בתוכו קטעים מוזיקליים מזכיר לנו בד"כ מחזות זמר, בהם הטקסט העלילתי מתוחזק לכל ארכו ע"י טקסט אחר, מוזיקלי. אולם מקורו של מבנה זה נמצא בתאטרון היווני - בו הוקדשו עצירות בעלילה לשירת המקהלה. תפקיד השירים היה לחדול לרגע את העלילה ולסכם את מהלך המאורעות, תוך הדגשת הערכים העומדים בבסיסם. משמעות הדבר במונחים קולנועיים עכשוויים: פרישה זמנית מהאשליה הראליסטית והתבוננות פרשנית מבחוץ על תכניה, באמצעות טקסטים מוזיקליים שנעים על הציר בין הדיאגטי והאקס-דיאגטי. טקסטים אלו אינם שייכים לעולם חיצוני לעולם שבו מתרחשת העלילה, שכן הם מבוצעים ע"י דמויות מתוכה. מצד שני הם אינם תואמים את ההגיון ההתנהגותי המאפיין את אותן דמויות, שכן גם אם הן מדברות בשפה מליצית, עדיין אינן שרות (כמו למשל במבנה של אופרה - המושרת כולה). השירים מהווים, אם כן, מעברים מאופן הבעה אחד לאופן הבעה אחר ומהגיון צורני אחד להגיון צורני אחר, המתאפשרים באמצעות הסכם לא כתוב בין היוצר לקהל. גם בתאטרון היווני וגם במחזות הזמר מושתת הסכם זה על המבנה הייחודי המזמין אפני קריאה הולמים שאותם מכיר הצופה. אולם מעניין לגלות אילו אפני קריאה מזמינות סצנות קולנועיות דומות (דמות ששרה שיר), שאינן מבוססות על פורמט קונבנציונאלי. בדוגמאות הבאות אתייחס למספר סרטים, ואנסה לאפיין בכל אחד את הבחירה הקולנועית לשלב סצנות בהן דמות מהסרט שרה שיר.

קטע מהעבודה:

קברט הוא דוגמה קלאסית, קל לזהות שהוא מבוסס על מחזמר. לארכו משובצים שירים המהווים חלק חשוב בתסריט, מבחינה אסתטית ומבחינה תכנית. כמו בתאטרון היווני, דרך השירים רומז לנו פוסי על משהו שמעבר לעלילה עצמה. זה זמן להנות מהמוסיקה, להכנס לאווירה הקברטית, אך גם לזהות מסרים סמויים הרלוונטיים להמשך העלילה, שבאים לידי ביטוי במילים, בכוריאוגרפיה, בביצוע, ובקשר של כל אלו לעלילה. השיר Mein Her, למשל, הוא שיר פרדה פאם-פטאלי, כחני ונמרץ, המציג לנו את סאלי, הדמות הראשית.

תגים:

קולנוע · מחזמר · פרנסואה אוזון · בוב פוסי פול · תומאס אנדרסון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחזמר בקולנוע - כאשר הדמות בסרט מתחילה לשיר", סמינריון אודות "מחזמר בקולנוע - כאשר הדמות בסרט מתחילה לשיר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.