היישום אינו מחובר לאינטרנט

פסיכותרפיה בראי הביקורת - קארל רוג'רס

עבודה מס' 066923

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון ביקורתי בניסיונו של רוג'רס להתגבר על בעיית העריצות הרגשית והכוחניות של המטפל באמצעות הגישה ההומניסטית של הקבלה ללא תנאי של הפונה.

3,291 מילים ,3 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בעיית הניצול לרעה של הסמכות המקצועית וכוחו של המטפל בפסיכותרפיה קיימת מזה שנים רבות בכל סוגי הטיפול מעצם היותה של הפסיכותרפיה כפי שהיא. הסמכות, העריצות הרגשית והכוח מתבטאים בדרכים רבות. ראשית, בתובנות של המטפל לגבי המציאות של המטופל. שנית, הגישה כי המטפל יודע היטב מה טוב עבור המטופל. התובנה והפרוש הם מרכז הפסיכותרפיה, אך התובנה שיש למישהו אינה אלא עוד שטות. הקשר הטיפולי הוא מטבעו לא שוויוני ומוביל בהכרח לעריצות. ההנחה שמישהו אחר יודע טוב ממך, מה שאתה מרגיש, חושב או יודע או מה באמת קרה, ויש לו את הכוח להחליט במקומך מה טוב לך, אינה יכולה להיות הדרך להקל על בעיותיך (מאייסון, 1998). מטפל כמו כל אדם אחר רואה את מצבם של אנשים אחרים לפי דברים שהוא כבר יודע, המטפל מכופף את דברי המטופל לתיאוריות שלו גם אם הם לא תואמים את התיאוריות. המטפל ע"י כוחו מנסה לכפות על המטופל את התבניות שלו עצמו.
פסיכותרפיסטים רבים ניסו להתגבר על בעית הסמכות והעריצות הרגשית שקיימת בפסיכותרפיה: פראנצי באמצעות האנאליזה ההדדית, יונג באמצעות בחינת האור והצל ורוג'רס באמצעות הגישה ההומניסטית של קבלה ללא תנאי של המטופל. בעבודה זו אדון בביקורתיות בניסיונו של קארל רוג'רס להתגבר על בעיית העריצות הרגשית והכוחניות של המטפל באמצעות הגישה ההומניסטית של הקבלה ללא תנאי של הפונה.

קטע מהעבודה:

למרות שרבים רואים ברוג'רס את דמותה של הפסיכותרפיה. ולמרות שרוג'רס מצטייר כמטפל אמפטי, בעל יכול האזנה והבנה. מטפלים כאלו מתנהגים באורח זה בשל היותם תרפיסטים ולא בשל היותם אנשים כאלו באמת. מטפל תמיד מצפה שהמטופל יכבד אותו, כנעלה מהמטופל, אובייקטיבי, בעל ידע רב יותר בפירוש התנהגות אנושית. הם יודעים כביכול מה טוב למטופל. וגם כאשר המטפל טוען כי הוא רק עוזר להחליט ע"י בדיקה משותפת של האלטרנטיבות והמשמעויות-תמיד נשאל האם באמת יש לו את כל הסובלנות או שזה משוא פנים?

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פסיכותרפיה בראי הביקורת - קארל רוג'רס", סמינריון אודות "פסיכותרפיה בראי הביקורת - קארל רוג'רס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.