היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקמת אש"פ

עבודה מס' 066592

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסיבות והנסיבות שהביאו להקמת הארגון.

4,167 מילים ,14 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

הארגון לשחרור פלסטין, הידוע בקיצורו אש"פ, הוקם ביוני 1964 בירושלים המזרחית, שהייתה אז תחת שלטון ירדן. בדיעבד, הקמתו של ארגון אש"פ, הוא אחד האירועים החשובים ביותר להעם הפלסטיני, וזה משום שארגון זה מהווה צעד פורמלי רשמי, המקנה לעם הפלסטיני הכרה בינלאומית בעל זכויות לגיטימיות, כאשר אותו ארגון הוא גוף פוליטי בעל מבנה, מוסדות, מנגנון ומטרות פעולה.
אולם, עוד לפני הכרזתו הרשמית של הארגון בירושלים המזרחית בשנת 1964, העולם הערבי בכלל והעם הפלסטיני בפרט, עברו תהליך של שינוי שהוביל, בין היתר, להחלטת הקמת הארגון.

העבודה תעסוק בסיבות והנסיבות שהביאו להחלטה הסופית, מקרב הליגה הערבית ועל אחת כמה וכמה תחת השפעה נאצריסטית מכרעת, כאשר יהיה ניתן להבין מדוע מלכתחילה היה צורך בהקמת גוף פוליטי, בתפקיד של "ארגון גג", המייצג את העם הפלסטיני.
בהמשך העבודה, לאחר הסקירה ההיסטורית, שעונה על השאלה מדוע היה צורך בארגון זה, הפרק הבא יתמקד באידיאולוגיה ובאסטרטגיה שבה פועל הארגון, המייצגים בין היתר את המטרות והיעדים שהציב הארגון.
אש"פ, כ"ארגון גג", כולל מספר כוחות, קבוצות וארגונים. בהמשך העבודה, הפרק השלישי, יעסוק בהרכבו והתגבשותו של הארגון בין השנים 1964 - 1969, כאשר מטרת הפרק היא להתמקד ממה מורכב אש"פ ומהי הדינמיקה, המאזן הכוחות שפועל בתוך אש"פ.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: הרקע להקמת ארגון לשחרור פלסטין - אש"פ
פרק 2: אש"פ - אידיאולוגיה ואסטרטגיה
פרק 3: אש"פ כ"ארגון גג" - הרכבו והתגבשותו בין השנים 1964 - 1969
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

במאי 1964 בוועידת הפסגה הערבית אושרה ההחלטה על הקמת ארגון לשחרור פלסטין(1), הידוע בקיצור אש"פ, כאשר ארגון זה זכה להכרה כ"ארגון גג" של העם הפלסטיני והקמתו היוותה צעד פורמלי, רשמי, בעל הכרזה פורמלית, גלוייה ומחייבת על הקמת גוף פלסטיני בעל מבנה, מוסדות, מנגנון ומטרות פעולה, בעוד שמטרת העל של הארגון הוא שחרור פלסטין.

תגים:

הליגה הערבית · נאצר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקמת אש"פ", סמינריון אודות "הקמת אש"פ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.