היישום אינו מחובר לאינטרנט

אישים ומשנתם החינוכית - יאנוש קורצ'אק

עבודה מס' 066589

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הרקע הביוגראפי של אינוש קורצ'אק, האני המאמין החינוכי שלו ואת יישום גישתו כיום בחינוך הדמוקרטי.

5,396 מילים ,12 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מרבית החוקרים טוענים, שמשנתו החינוכית של קורצ'אק אינה סדורה בצורה שיטתית. כל אחד מהחוקרים בוחר לו את הדברים המבססים את גישתו הוא. בחרנו להתייחס למספר גישות הניצבות בבסיס ה"אני המאמין החינוכי" של קורצ'אק.
קורצ'אק האמין כי הגישות החינוכיות שהיו בימיו, ואף בימינו אנו, התנהלו מתוך רצון לצור ילד נוח, ומתוך ביטול של כל רצון וחופש מצד הילד. משנתנו החינוכית-הומניסטית של קורצ'אק התבססה על אמת וצדק, והינה מהווה שילוב אינטגרטיבי של ארבע גישות יסוד מרכזיות: הגישה הפיידוצנטרית, הגישה הפדגוגית סוציאלית, הגישה החברתית דמוקרטית והגישה החוקית משפטית.

העבודה הוכנה במסגרת קורס דידקטיקה. העבודה עוסקת באישים ומשנתם החינוכית. האדם עליו בחרתי לעשות את העבודה הינו יאנוש קורצ'אק.

תוכן העניינים:
מאפייני רקע ביוגרפים(בנימינוב, 2006)
עיקרי משנתו החינוכית
אני מאמין חינוכי
ארגון הסביבה החינוכית של המוסד
הצוות המקצועי ויחסי הגומלין
גישה ויחס לתלמיד
דרכי הוראה
דרכי טיפול
מכשירים ועזרי הוראה
מסגרות חינוכיות
אמרות המאפיינות את האיש
תיאור פעילות בפינת החי המבטאת את העקרונות החינוכיים של יאנוש קורצ'אק
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה מתבססת בעיקר על ספרו של בנימינוב (2006) ועל אתרי אינטרנט (ויקיפדיה, דעת, המכון לחינוך דמוקרטי וכד').

קטע מהעבודה:

קשה לתקצר את קורות חייו של יאנוש קורצ'אק. רבים המקורות המתארים את קורות חייו. כל צעד בחייו, כל דבר ועניין שבו עסק, כל נושא שאליו הייתה לו נגיעה, מוסיף עוד נדבך להבנת אופיו והלך רוחו מעוררי ההשראה. מתוך המכלול, בחרנו להדגיש את הראוי בעינינו:
הנריק גולדשמיט נולד ב-22 בילוי 1878, בוורשה, פולין, לבית יהודי מתבולל. אביו, היה עורך דין בשם יוסף גולדשמיט, סבו, היה רופא נודע ומשכיל בשם הירש גולדשמיט. שפת הדיבור בבית הייתה פולנית, יידיש ורוסית.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אישים ומשנתם החינוכית - יאנוש קורצ'אק", סמינריון אודות "אישים ומשנתם החינוכית - יאנוש קורצ'אק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.