היישום אינו מחובר לאינטרנט

תורת המשחקים- דילמת האסיר והשלכותיה

עבודה מס' 066546

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית של התפתחות התיאוריה.

5,014 מילים ,11 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עבודה זו סוקרת את נושא "תורת המשחקים", כאשר בתחילתה ייסקרו יסודות "תורת המשחקים" והעקרונות המנחים בתורה זו, מהי "דילמת האסיר" שהומצאה על ידי טאקר, כיצד להבין את הדילמה ואיך לקרוא את הטבלה.
בשלב הבא נראה איך פותרים את ה"דילמה" ובאיזו דרך, והאם דרך זו היא מיטבית או יחידה? נלמד מהי "אסטרטגיה דומיננטית" ונבחן "אסטרטגיית שיווי משקל" דומיננטית.
לאחר מכן תיבחן תמצית היסטורית של "תורת המשחקים", מתקופת התלמוד הבבלי, המשנה דרך נקודות ציון של חוקרי התורה הנ"ל כגון: גיימס וולדגרייב, אוגוסטין קורנו, אדג'וורת, ג'ון וון ניומן, אוסקר מורגנשטיין, ג'ון נאש, א. וו. טאקר, ועוד. נראה מתי פורסמו לראשונה כתבי העת שעסקו ב"תורת המשחקים", מתי תורה זו הפכה לתחום בכלכלה המודרנית ונפרדה מהפסיכולוגיה החברתית, ונראה מתי יצאו הספרים והמדריכים הראשונים והטובים ב"תורת המשחקים".

מקורות העבודה כוללים את חומר הקורס, אתר ויקפדיה, ומספר מאמרים.

תוכן עניינים:
1. מבוא או תורת המשחקים מהי?

2. היבטי העבודה
א. מבוא
ב. הגדרת מושגים וביניהם דילמת האסיר
ג. אסטרטגיות דומיננטיות של דילמת האסיר וביניהן: Minmax, Maxmin, שיווי משקל נאש ומשחק "סכום אפס".

3. תמצית היסטורית או התפתחות תורת המשחקים
4. הטירה על הגבעה - "THE CASTLE ON THE HILL" BY DAVID K. LEVINE
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

דילמת האסיר - בעיה פרדוקסלית בתורת המשחקים, שנוצרה בשנת 1950 על-ידי מריל פלאד ומלווין דרשר מ"מכון ראנד" בארצות הברית. הדילמה מדגימה מצב בו התנהגות רציונלית לחלוטין, מנקודת מבטו של הפרט, תוביל לתוצאה שאינה אופטימלית. בשל פשטותה, הדילמה משמשת כדוגמה קלאסית לבעיות בהן תורת המשחקים עוסקת.
במהלך ההיסטוריה היו מספר אירועים שהשפיעו על המחקר ב"תורת המשחקים" כאשר המצאת המונח "דילמת האסיר" על ידי א. וו. טאקר הינו בין החשובים ביותר. טאקר, כמרצה אורח באוניברסיטת סטאנפורד, המציא את "דילמת האסיר" על מנת להמחיש את בעיית הקושי בניתוח והאנליזה.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תורת המשחקים- דילמת האסיר והשלכותיה", סמינריון אודות "תורת המשחקים- דילמת האסיר והשלכותיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.