היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעמד הכלל בדבר הסדרים ראשוניים לאחר 1992

עבודה מס' 066511

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יש לקבל החלטות בדרג ממשלתי, ברמת הרשות המבצעת, או שמא יש לקבל החלטות שכאלה ברמת הרשות המחוקקת?

3,144 מילים ,23 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בטרם אדון בנושא, אבקש להגדיר מהם הסדרים ראשוניים ומשניים.כמו-כן, אדון בקצרה במצב ששרר במדינה בכל הקשור להסדרים ראשוניים טרום שנת 92' ,על מנת להבהיר את מהות השוני לאחר 92' ובתוך כך אדון בגורמים, ביתרונות שצוינו והביאו לשינוי במעמד הכלל הנידון. לאחר שאבהיר נקודות אלו,אעבור לדיון המרכזי, בחלק ב' של העבודה, ואציג את הכלל בדבר הסדרים ראשוניים כמו גם את יתרונותיו ומשם אעבור לסיכום, בו אדון בקצרה בחסרונות של מעמד הכלל. בחלקה האחרון של העבודה - חלק ג', אציג משפט משווה מארצות-הברית ואת הדמיון למדינת ישראל.
השאלה המשפטית העומדת בפני היא: האם יש לקבל החלטות בדרג ממשלתי, ברמת הרשות המבצעת , אשר נוגעות הן לכלל האוכלוסייה ויתרה מכך,מדובר בהכרעות עקרוניות ומהותיות לחיי האזרחים במדינה, או שמא יש לקבל החלטות שכאלה ברמת הרשות המחוקקת?

תוכן העניינים:
הקדמה
הסדרים ראשוניים , מהם?
הסדרים משניים, מהם?
מהו קו הגבול בין הסדרים ראשוניים למשניים??
חלק א'
המצב המדיני טרום 92' בדבר הסדרים ראשוניים
הבעייתיות בעניין, ומדוע קשה לטעון כנגד המנהל
חלק ב'
מעמד הכלל בדבר הסדרים ראשוניים לאחר 1992
מהם היתרונות , מדוע יש לשאוף לכלל בדבר הסדרים ראשוניים?
סיכום
חלק ג'
משפט משווה - ארצות-הברית

קטע מהעבודה:

כבר מקום המדינה קמו הדים מצד ביהמ"ש אשר גרס לכך כי פגיעה בזכויות יסוד(11), יש שתעשה באמצעות חוק חד משמעי ולא דרך תקנה או כל הוראה אחרת שבאה לא מצד הרשות המחוקקת(12). ביהמ"ש עמד על כך בבג"צ 337/81 מיטרני נ' שר התחבורה כאשר קבע כי פגיעה בזכות יסוד תעשה בחוק ולאחר שבחנו כיאות את הנושא ובנוסף,אין מחוקק המשנה,היינו הרשות המבצעת,רשאי להטיל הגבלה או איסור אלא אם הותר לו העניין מפורשות בחוק(13). באותו עניין דן ביהמ"ש בע"א 524/88 פרי העמק נ' שדה יעקב(14) והגיע לאותה המסקנה כפי שנקבע בעניין מיטרני וכמו-כן,ממש בקום המדינה בבג"צ 1/49 בז'רנו נ' שר המשטרה הוחלט כי אין לפגוע בזכות יסוד כגון משלח ידו של אדם ללא סמכות מפורשת בחוק(15).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעמד הכלל בדבר הסדרים ראשוניים לאחר 1992", סמינריון אודות "מעמד הכלל בדבר הסדרים ראשוניים לאחר 1992" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.