היישום אינו מחובר לאינטרנט

בנייה לאורכם של חופי ישראל

עבודה מס' 066278

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בהיבט של מוסריות בעסקים

7,109 מילים ,14 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

ישראל התברכה ב- 188 ק"מ של חוף ים פנוי, 60 ק"מ חופים אורבניים. 60 ק"מ נוספים נוצלו לשימושי תעשיה, נמלים, 15 ק"מ מתוכננים להקמת מרינות ו- 15 ק"מ מיועדים להקמת כפרי נופש .
חשבון זה משאיר 40 ק"מ בלבד של חופים פתוחים וטבעיים, כיצד יש ליהנות בחופים? היכן עובד שביל הזהב המחבר בין ניצול תיירותי ועסקי של החוף לבין מתן אפשרות לאזרח הפשוט לממש את זכותו להשתמש בחוף נקי.
היזמים עוקפים לעיתים תוכניות בפירושים משפטיים שונים. יזמים אלו, שהינם בעלי ממון (בניה על החוף או בניית אי אינה דבר של מה בכך) ולכן עומדים לרשותם היועצים הטובים ביותר, הלוביסטיים הטובים ביותר, ולרוב גם אנשי פוליטיקה.
אולם, למרות זאת אין זו עבריינות במלוא מובן המילה, השאלה של העבודה היא האם החברות לא צריכות לתת גילוי נאות לעובדת הסכנה של הרס החופים. החשיבות העיקרית באזור היא מניעת מפגעים. בעיות איכות הסביבה מעוגנות בחוקים פלילים אולם האכיפה שלהם קשה מאוד. לאור הסיבות האמורות לעיל.

העבודה תסקור את הנושא, ולאחר מכן אדון במספר תיאוריות המראות כיצד על המנהל ומקבלי ההחלטות לנהוג. התיאוריות לקוחות מהחומר הנלמד במסגרת הקורס "מוסר ועסקים" ומאמרים נלווים. החומר לגבי הרס החופים מופץ ע"י החברה להגנת הטבע, חוגים ירוקים למיניהם, רשות העתיקות ושוחרי איכות הסביבה. אלו מזמינים מידי פעם מומחים בינלאומיים על מנת שיחוו דעתם על הנעשה בישראל מבחינה זו.

ראשי פרקים:
- מבוא והצגת הנושא
מטרת העבודה
הצגת הנושא
חוקי הבניה
- הבעייתיות בחופי ישראל
תוכנית הלאומית לחופים (תמ"א)
הפרצות בתוכנית התמ"א
הרס העתיקות
מעורבות הציבור
איים מלאכותיים
זיהום החופים
- תיאוריות על מוסר בעסקים
- הסבר על פי מיתוס העסקים כמשחק, וביקורת עליו
מיתוס הרווח
הביקורת
- הסבר על פי גישת הכלכלה הקלאסית
המאבקים בחברות הקבלניות
- פתרונות
פתרון הסגולה הטובה
פתרונות זיהום החופים
הקשיים
- סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תוכנית הלאומית לחופים (תמ"א):
תכנית המתאר הארצית של חופי הים התיכון (תמ"א 13) אשר אושרה בשנת 1983 השפיעה יותר מכל תוכנית אחרת על עיצוב קו החוף בישראל. עם כל הביקורת שיש על תוכנית זו חשוב לצין כי תוכנית זו ראתה כבר בשנות השישים את הפוטנציאל של חוף, הים וניסתה לייעדו לשימושים הראוים לו או כלשון התמ"א (סעיף 4ג) ,ולמנוע שימושים שאינם דורשים קורסת החוף".
מאז אישור תמ"א 13 בשנת 1983 ועד 1999 היה הכרך בתוכנית לעשות שינויים נקודתיים, חלקם מהותיים בדרך של הליך מזורז ומקוצר. בעקבות חוות דעת של היועץ המשפטי למשרד הפנים משנת 1988, נקבע כי אין להשתמש במנגנון ההקלות כדי לאשר שינויים מהותיים לתוכנית וניתן להגיד כי נעצרה תופעה פסולה זו.

תגים:

תיכנון · ובניה · קונסטרוקציה · חופי · ישראל · מגמה · ירוקה · ניצול · תיירותי · ועזקי · הרס · חופים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בנייה לאורכם של חופי ישראל", סמינריון אודות "בנייה לאורכם של חופי ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.