היישום אינו מחובר לאינטרנט

חזרה בתשובה אצל אסירים

עבודה מס' 066193

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת התהליך ועמדותיהם של האסירים החוזרים בתשובה.

11,078 מילים ,34 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

האסירים בכל מדינות עולם משוללים זכויות רבות, נוסף על זכויות החופש של כל אזרח אחר. אין הם יכולים לקבל את כל הזכויות החברתיות המגיעות לכל אזרח אחר אולם הזכות הבסיסית לחיות בצורה הולמת את צלם האדם קיימת, ברוב מדינות העולם .
זכור לכולנו מרד האסירים הגדול במנצ'סטר שבאנגליה (פברואר 1990) אשר בו החליטו האסירים כי באו מים עד נפש וכי כל טענותיהם כלפי השלטונות על מנת לחוקק חוקים או לפחות להיטיב את תנאי מאסרם בצורות אחרות לא נענו.
אחד הדברים החשובים ביותר לאסיר ולחברה היא כי האסיר לא יחזור לבית הכלא, או יותר נכון- לא יחזור על מעשיו. אי לכך יש לנקוט פעולות עוד בהיותו בבית הכלא, אז גם קל יותר להפעיל עליו לחצים, לעצבו ולחנכו, והשיטות לכך הן רבות.
השיטה עליה נעמוד בעבודה זו היא החזרה בתשובה, קרי הפיכתו של האדם למאמין בבורא עולם ובהשגחה עליונה, והחשוב מכל- בשכר ועונש; אם הוא יעשה מעשה ש"אינו טוב" הוא יענש מיידית, וכן להיפך. שיטה זו קשה ליישום היות והאסיר חייב להיהפך לאדם דתי, דבר לא פשוט כלל ועיקר.

מטרות העבודה:
1.לסקור את מהות השיקום של אסירים.
2.לתאר מה היא חזרה בתשובה.
3.לסקור את השיקום דרך החזרה בתשובה.
4.לבדוק מה היחס של החוזרים בתשובה כלפי עולמם הקודם.
כמו כן לנפץ את המיתוס כי עבריין אינו יכול לחזור מדרכו הרעה, ושנית להוכיח כי השיקום הדתי הוא השיקום היעיל ביותר.
כל זאת כאשר ההשערות הן שישנו קשר בין הרצון לחזרה בתשובה בכלא לבין הרצון להטיב את תנאי המאסר ושישנו קשר בין משך זמן היותו חוזר בתשובה, לבין יחסו לחברה הקודמת.
אנסה להוכיח כי האסירים אינם מעוניינים לחזור בתשובה רק על מנת לשפר את תנאי כלאם (חוזרים בתשובה מועברים לאגף מיוחד).

בחרתי בעבודה זו היות ואני אישה יראת שמיים. במשפחתי הקרובה והרחוקה, קיימים מספר אנשים שחזרו בשאלה, ואף עושים זאת "להכעיס". ברצוני להראות כי ניתן לחזור בתשובה אף אם אדם נמצא במ"ט שערי טומאה.

ראשי פרקים:
מטרת העבודה
הקדמה-תופעת החזרה בתשובה
-חזרה בתשובה לעומת כיתות דתיות אחרות בישראל
-חזרה בתשובה מול לאומיות בישראל
חזרה בתשובה ומשמעותה בחסידות
- בין "חרטה" ל"תשובה"
- עזיבת המצב הקיים
- "לעזוב" גם דברים חיוביים
- חזרה למקום הטבעי
מהות השיקום החברתי - המניעים של האסיר להשתקם
מערך החזרה בתשובה בבתי הכלא - הרשות לשיקום האסיר
מערך החזרה בתשובה כגורם ממסד ומתעל - התמודדות עם העבר העברייני
ראיונות עם אסירים
מחקר אמפירי
המטרה
אוכלוסיית המחקר
שיטת המחקר
תוצאות
דיון וסיכום העבודה
ביבליוגרפיה
ראיון
שאלון

קטע מהעבודה:

הפסיכולוגיה של הדת מכירה ברעיון של התקדמות אל הישועה הרוחנית בדרך בלתי אמצעית, שהאדם זוכה לה בשעת יאוש. יש כוחות אשר הם מחוץ ל"אני" של התופעה, הנובעים כל העת מעצם החויה ומסיימים על פי רוב את דרכם בהמרת הדת הסופית. הם מסייעים לעשות את מעשה הויתור, שפירושו הנחת החיים הקודמים מאחור והתמסרות לחיים חדשים.
היהדות משלבת את שניהם ומפחיתה את הניגודיות הנראית לעין שבין שתי הדרכים. כח התשובה הוא רצוני ותלוי ברצונו של האדם בבחירתו החופשית ("הכל תלוי בידי שמיים חוץ מיראת שמיים") אך כוחות חסד מיוחדים של ההשגחה הפרטית מסיעים בידי המבקש לחזור. יש הסבורים כי אמונה היא עניין שברגש ואין בה רציונאליות.כבר בתנ"ך מצויות תופעות לא רציונאליות באמונת העם: פעם הוא מאמין במשהו אחד ופעם הוא מאמין בהפך ממנו, והכל על פי הרגש שלו (אמיר זהר, 1986).

תגים:

ישועה · ייאוש · אמונה · מאמין · חזרה · בתשובה · אסיר · פשע

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חזרה בתשובה אצל אסירים", סמינריון אודות "חזרה בתשובה אצל אסירים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.