היישום אינו מחובר לאינטרנט

בחינת אופייה של חזבאללה אל מול ארצות הברית וישראל

עבודה מס' 066175

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת האידיאולוגיה של תנועת החיזבאללה, ויחסה לארה"ב וישראל

4,616 מילים ,18 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

"מוות לאמריקה, מוות לישראל, מוות למדכאים ולסוכניהם... אנו נשבעים להמשיך בדרך שהתווה דם החללים, כדי לעקור משורש את הגידול הישראלי ולחתוך את ידי הפוגעים במדינתנו, שבראשם אמריקה הפושעת. אנו נשבעים להלל את האיסלאם, ואת הנביא מחמד, עד שדגל האיסלאם יתנופף בכל העולם"(1).
ארגון החזבאללה הינו תנועה שיעית-לבנונית שלה יש מיליציה צבאית, מוסדות חברתיים-תרבותיים ומפלגה פוליטית, ואשר מאמצת את עקרונותיה האידיאולוגיים מהמהפכה האיראנית.
אין ספק כי תורתו של חומייני שימשה השראה לאידיאולוגיה של תנועת החזבאללה כתנועה אקטיביסטית-שיעית לבנונית. חזבאללה קשור לאיראן בטבורו, לצד קשריו עם סוריה.
המטרות המרכזיות של חזבאללה הן כינון מדינה אסלאמית בלבנון ומלחמת חורמה בישראל.
עם זאת, יש לראות את היווצרותה של חזבאללה בהקשר רחב יותר של המהפכה החברתית שעברה על השיעים בלבנון החל משנות השבעים. בשנים אלה נאבקו השיעים להגברת השפעתם הפוליטית וצמצום האי-שוויון כלפיהם בלבנון(2).
מאז נסיגת צה"ל מלבנון במאי 2000 עולה לדיון שאלת עתיד ארגון הלבנוני חזבאללה, סיבת קיומו וזאת לאחר שמדינת ישראל החזירה ללבנון את רצועת הביטחון.
סוגיה זו מעסיקה לא רק את הסביבה המקומית והאזורית שעליה משפיע הארגון, אלא גם את הנהגת חזבאללה.
מנהיגי הארגון סבורים שלישראל אין יכולת להשמיד את חזבאללה ותפסתם זאת נשענת על ההכרה שהארגון מושתת על מוטיבציה אידיאולוגית דתית יותר מאשר על תשתית פיסית שניתנת לחיסול(3).
כאשר חשבתי על הרעיון עבודה בחרתי לבחון את פרצי השנאה של הארגון כלפי ארצות הברית וישראל, כל כך עניין אותי מהיכן שנאה זאת פורצת, ולכן בחרתי להתמקד בשאלות מחקר אלו:
באיזו מידה מתבטאת השנאה באידיאולוגיה של חזבאללה כלפי ארצות הברית וישראל?
איזה מקום תופסת השנאה של חזבאללה כלפי ישראל היהדות והציונות?.
בפרק הראשון אסקור את התפתחות הארגון כרקע חשוב להבנת הנושא - תוך התמקדות במבנה הארגון והאידיאולוגיה שלו. בפרק השני אסקור את מהות השנאה לשטן הגדול משמע לארצות הברית. בפרק השלישי אציג את מהות השנאה כלפי ישראל לפני ולאחר הנסיגה.
חשוב לי לציין שעבודה זאת דנה בין התקופות של הקמת ארגון חזבאללה לבין נסיגת צהל מלבנון, מאז השנים 1982-2000.

תוכן עניינים:
מבוא

חזבאללה- מקורות ומאפיינים עיקריים
הקמת ארגון החזבאללה
מבנה הארגון
אידיאולוגיה הלכה למעשה

השטן הגדול
היחס כלפי ארצות הברית

חזבאללה- ישראל שורשי העימות ודפוסיו
היחס כלפי הציונות וליהדות
העימות עם ישראל
העימות עם ישראל לאחר הנסיגה

סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בסוף שנות ה 80 עבר החזבאללה שינוי קיצוני. וזאת עקב שני נקודות בולטות האחת היא מותו של ח'ומייני והחלפתו בהנהגה אירנית מתונה יותר. והשנייה נקודת זמן קריטית בהיסטוריה של חזבאללה נגזרה מנקודת מפנה עבור לבנון כולה כמדינה-"הסכם טאא'ף" שבאוקטובר 1989 שם קץ למלחמת האזרחים. הסכם פיוס לאומי זה כלל מחד גיסא, כמרכיב מרכזי, פירוק את כל המיליציות שפעלו במדינה, ומאידך גיסא- את שיקום הצבא. בסופו של דבר לא פורק חזבאללה מנשקו, אך בפועל נוצר מצב לפיו מוסכם, שלוחמי הארגון ידרימו לזירת העימות עם ישראל, ושם יהיה מוקד פעילותם(8).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בחינת אופייה של חזבאללה אל מול ארצות הברית וישראל", סמינריון אודות "בחינת אופייה של חזבאללה אל מול ארצות הברית וישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.