היישום אינו מחובר לאינטרנט

המו"מ הישראלי-סורי בין השנים 1995 - 1992

עבודה מס' 066115

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מודלים של מו"מ בין תרבותי לאור המו"מ בין ישראל וסוריה

8,943 מילים ,15 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו החלטתי להתמקד במשא ומתן בין ישראל לסוריה, ולראות כיצד נושא יישוב הסכסוכים במזרח התיכון, ובמיוחד עקב הבדלי התרבות הבולטים הקיימים באזור זה, בא לידי ביטוי בהקשר הישראלי - סורי בין השנים 1995 - 1992, שנות כהונתו של יצחק רבין ז"ל כראש ממשלת ישראל.
בעבודה זו אבחן מודלים שונים של משא ומתן תרבותי, ואבדוק, בין היתר, איזה מודל התאים בצורה הטובה ביותר למשא ומתן נשוא עבודה זו. כמו כן, אבחן את מידת הצלחתו בנסיבות אשר היו קיימות באותה תקופה והסיבות לכישלונו.
מסקנתי מעבודה זו הנה כי הבדלי התרבות בין הישראלים לסורים, קרי, הכללתם של הסורים בקבוצת "הקולקטיביזם האנכי" והכללתם של הישראלים בקבוצת "האינדיבידואליזם האופקי" (כפי שמפורטים במהלך העבודה), היו בעלי משמעות רבה לכישלון השיחות ולהפניית מרכז הכובד לנושא הפלשתיני.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א' - רקע היסטורי
פרק ב' - פערי התרבות בין הישראלים לערבים
פרק ג' - יישוב סכסוכים ומודלים של מו"מ בין תרבותי
יישוב סכסוכים ומהו מו"מ
מודלים של מו"מ בין תרבותי
פרק ד' - המו"מ בין ישראל לסוריה
פרק ה' - המימד התרבותי במו"מ בין ישראל לסוריה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פערי התרבות בין הישראלים לשכניהם במזרח התיכון, הערבים (ובכללם הסורים והפלשתינים) הנם מגוונים(11).
ראשית, יש לשים לב לכך שתרבות הנה הדרך בה בן חברה מסוימת רואה את העולם.
הערבים רואים את העולם (ואת המזרח התיכון) כמקום ערש הציוויליזציה שלהם, בו ליהודים מקום בתור נתינים בלבד, כפי שהיו בימי סלאח א-דין. הערבים רצו להחזיר לאזור זה את התהילה הגדולה שהייתה לו במשך מאות בשנים, עת אימפריה מוסלמית כזו או אחרת (אומאית, עבאסית, פאטימית, סלג'וקית, איובית, ממלוכית או עות'מנית - מהמאה ה- 7 לספירה ועד המאה ה- 20) שלטה על כל מרחב המזרח התיכון ולפיכך הייתה לה השפעה גדולה בעולם. הערבים סבורים, כי העולם הערבי יהיה חזק הרבה יותר בתוך מדינה ערבית אחת גדולה מאשר במספר יחידות מפוצלות, בבחינת "השלם גדול מסכום חלקיו".
--------------------------------------------------------------------
11. וילנאי, זאב: המיעוטים בישראל: מוסלמים, נוצרים, דרוזים ובהאים, (הוצאת ראובן מס, ירושלים, תשי"ט), בעמודים 72-29.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המו"מ הישראלי-סורי בין השנים 1995 - 1992", סמינריון אודות "המו"מ הישראלי-סורי בין השנים 1995 - 1992" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.