היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול המשא ומתן בסכסוך באירלנד

עבודה מס' 066094

מחיר: 421.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה ההיסטורית על מהלך הסכסוך בצפון אירלנד וניתוח האסטרטגיות שהביאו להסכם.

18,623 מילים ,51 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בספרות המחקרית נוהגים לסווג את האסטרטגיות במשא ומתן לשתי קטיגוריות עיקריות: אסטרטגיה של מאבק ואסטרטגיה של שיתוף פעולה. במציאות קיימות אסטרטגיות משולבות, המשלבות בצורות שונות את המאבק ואת שיתוף הפעולה. כמו כן, קיימים מודלים הקובעים את בחירת האסטרטגיה המתאימה, אשר אתייחס גם אליהם. בנוסף, קיימות גם טקטיקות האמורות, כביכול, להתאים לאסטרטגיה הנבחרת: טקטיקות "קשות" וטקטיקות "רכות".

הסכסוך באירלנד בין הקתולים והפרוטסטנטים מתנהל כבר עשרות שנים. רוב האסטרטגיות שננקטו במשא ומתן בין הצדדים, לפי מיטב ידיעתי בתחילת מחקרי, היו של מאבק. השערת המחקר היא כי רק לאחר שפנו הצדדים לסכסוך לאסטרטגיות של שיתוף פעולה ולטקטיקות רכות, הם יכלו לחתום על הסכם (הסכם "יום שישי הטוב" שנחתם ב-1998) האמור לפתור את הסכסוך הארוך ביניהם, ואשר אני מתייחסת אליו בעבודה זו כהצלחת המשא ומתן בסכסוך.
בעבודה זו אבדוק אילו אסטרטגיות וטקטיקות ננקטו על ידי הצדדים בסכסוך בצפון אירלנד במהלך המאה ה-20 ( וליתר דיוק, בשנים 1916 - 1998), אשר הובילו לחתימת הסכם יום שישי הטוב. בחרתי את תקופת הזמן הזו מכיוון שנדרש להבין את מקורות הסכסוך ואת עומק העוינות וההתנגדות בין הצדדים לסכסוך. שיטת המחקר בעבודה זו מבוססת על ניתוח ספרות תיאורטית ומחקרית בנושא אסטרטגיות וטקטיקות במשא ומתן והמודלים לבחירת אסטרטגיות, וכן בנושא הסכסוך בצפון אירלנד.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירה היסטורית
2. א) מבוא
2. ב) מלחמת העצמאות של אירלנד
2. ג) הקמת "הרפובליקה של אירלנד"
2. ד) צפון אירלנד
2. ה) מהות הסכסוך
3. אסטרטגיות וטקטיקות - סקירת הספרות
3. א) האסטרטגיות
3. א) 1 בחירת אסטרטגיה
3. א) 2 בחירת הליך ליישוב סכסוך
3. ב) השימוש בטקטיקות
3. ב) 1 הבחירה בטקטיקה
3. ב) 2 זיהוי הטקטיקות
4. אסטרטגיות וטקטיקות בסכסוך בצפון אירלנד
4. א) אסטרטגיות וטקטיקות - סקירה כרונולוגית
4. ב) אסטרטגיות וטקטיקות - דיון
4. ג) הטרור בצפון אירלנד
4. ד) בחינת האסטרטגיות לפי המודלים לבחירתן
4. ד) 1 הדגם הרציונלי
4. ד) 2 הדגם ההתנהגותי
4. ד) 3 מודל העניין הכפול
4. ד) 4 מודל הערכת האפשרויות
4. ד) 5 מסקנות
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה
7. נספח א' - לוח זמנים

קטע מהעבודה:

צפון אירלנד היא חברה של מתיישבים (settlers). במהלך המאה השש-עשרה אנגליה הפכה את אזור צפון אירלנד לקולוניה. בתחילת המאה ה-17 היא שילבה את חוקיה באזור באמצעות החדרת חיילים אנגלים שנישלו במהירות את המתיישבים הותיקים של צפון אירלנד. יצירת קולוניה זו השאירה את תושביה ללא היסטוריה ספציפית, ועם הזמן, ללא שפה משלהם. אחרי הקולוניזציה, האירים היו צריכים להתמודד עם זהותם העצמית במונחים של הגדרות וקודים של המדינה הקולוניאלית ששלטה בכל אספקט של חיי היומיום. היסטוריית מתיישבים זו יצרה קונפליקטים רציניים בחיי היומיום. זיהוי המציאות - מרחבים גיאוגרפיים , זהויות פוליטיות, נושאים של צדק ואי-צדק - הפכו להיות שדה קרב תרבותי וממשיכים להיות כך עד היום (Kelleher, 1993).

תגים:

קתולים · פרוטסטנטים · פוליטיקה · בריטניה · אסטרטגיות · טקטיקות · ניהול · סכסוכים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול המשא ומתן בסכסוך באירלנד", סמינריון אודות "ניהול המשא ומתן בסכסוך באירלנד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.