היישום אינו מחובר לאינטרנט

תמיכת ארה"ב בהקמת מדינת ישראל

עבודה מס' 066087

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המניעים, האירועים והסיבות אשר הובילו והולידו את תמיכתה של ארה"ב בהקמתה של מדינת ישראל.

5,852 מילים ,10 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

נושא עבודתי הינו "ההסכמה האמריקנית להקמתה של מדינת ישראל". שאלת המחקר אשר הנני בודק בהקשר זה הנה מהם המניעים, האירועים והסיבות אשר הובילו והולידו את תמיכתה של ארה"ב בהקמתה של מדינת ישראל?
המציאות של הזירה הבין לאומית לאחר שתי מלחמות העולם ולפני מלחמה שלישית (המלחמה הקרה) היא מציאות מורכבת אשר פנים רבים לה ויש לבחון בזהירות רבה את המרכיבים השונים שהיא כוללת.
הנחתנו הכללית היא שאכן לא סיבה אחת הולידה את תמיכה זו ולא רק מראית העין היא המסבירה התרחשות זו. סיבות ומניעים נסתרים השפיעו על תמיכה זו ומטרת העבודה היא לבררם ולדון בהם.
אעסוק בעבודה זו במספר היבטים. האחד, ההיבט האמריקני. בפרק זה אבחן את השיקולים האמריקניים לתמיכה בהקמתה של מדינת ישראל, מה עמד מאחורי תמיכה זו ומה הוליד את ההתרחשויות במהלך התקופה עד 1948. דגש מיוחד יושם על חילוקי הדעות בין הבית הלבן למחלקת המדינה.
השני, ההיבט הסובייטי. היבט זה זכה להתייחסות, גם אם לא במסגרת שאלת המחקר הכללית עקב סיבות מתודולוגיות הקשורות לכלל העבודה, משום שקשה שלא להתייחס במהלך העבודה ליחסי הגומלין בין ההיבט הסובייטי להיבט האמריקני, ולכן אתייחס לשניהם אף במסגרת היבט זה.
השלישי, ההיבט הציוני. מרכיב חשוב בתמיכה האמריקנית הינה הפעילות הציונית, אשר שיקוליה והחלטותיה יבחנו. הרביעי, ההיבט הערבי. לא רק האינטרס הציוני עמד על כף המאזניים כי אם גם האינטרס הערבי על כל מרכיביו. אבחן את מרכיביו והשפעתו על ההכרעות האמריקניות.
ההתייחסות להיבט הבריטי והצרפתי הנה קצרה עקב קוצר היריעה. בפרק האחרון אסכם את העבודה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - סקירה היסטורית
פרק ב' - ההיבט האמריקני
א) הבית הלבן
ב) מחלקת המדינה
פרק ג' - ההיבט הסובייטי
פרק ד' - ההיבט הציוני
פרק ה' - ההיבט הערבי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

למרות שארה"ב קיוותה להישען על בריטניה וצרפת בשמירת האינטרס האמריקני באזור, הרי שיציאת הצרפתים וצמצום הנכונות והיכולת של הבריטים למלא תפקיד זה יצרו חלל, אותו מילאו האמריקנים.
המרכיב הבסיסי והמיידי של מדיניות ארה"ב לאחר המלחמה לגבי המזרח התיכון היה מה שיקרא לימים "הנדבך הצפוני", כלומר, שאיפה למנוע השתלטות של גורם עוין, ובראש ובראשונה בריה"מ, על האזור(1).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תמיכת ארה"ב בהקמת מדינת ישראל", סמינריון אודות "תמיכת ארה"ב בהקמת מדינת ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.