היישום אינו מחובר לאינטרנט

האסטרטגיה העסקית בחברת 'דיזנהויז יוניתורס'

עבודה מס' 065913

מחיר: 421.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור תהליך בחירת אסטרטגיה מתאימה לארגון

8,715 מילים ,15 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עולם האסטרטגיות הוא רחב היקף ומשקף את אחד התחומים המורכבים והנחקרים ביותר בספרות האקדמית לענייני ניהול. בנוסף לכך הוא גם נחשב לנושא בעל עניין ראשון במעלה עבור מנהלים בתעשיות השונות במשק. שאלות רבות מתעוררות כאשר מדברים על הנושא של אסטרטגיה, חלקן בסיסיות וחלקן מורכבות יותר. עבודה זו מספקת תבנית נהדרת לסקירה וניתוח של כל אותן שאלות בצורה שקולה וביקורתית. השאלות מתעוררות מתוך בסיס מסוים שאומר, מהי בכלל אסטרטגיה ולמה היא נדרשת. המונח אסטרטגיה הוא מורכב וכולל אינסוף הגדרות שונות, העיקריות שבהן נמצאות בעבודה זו. השאלה החשובה ביותר אותה בוחנת העבודה, במישרין ובעקיפין היא: לשם מה דרושה אסטרטגיה ? העבודה עוסקת בניתוח אסטרטגיה עסקית קיימת בארגון נבחר והוא - חברת הנסיעות והתיירות 'דיזנהויז יוניתורס' בע"מ. החברה היא סיטונאית תיירות והיא חברת הנסיעות המובילה בישראל. החברה פועלת בתוך תעשיית התיירות שהיא תעשייה רגישה וחשופה מאוד לשינויים ולתהפוכות. בתעשייה בה כל יום מתרחשים שינויים, השאלה שלעיל מקבלת תוספת חשיבות ומטילה צל של ספק על הצדקת קיומה של אסטרטגיה. העבודה מציגה תהליך מורכב של גיבוש אסטרטגיה אשר כולל: אסטרטגיה קיימת, ניתוח אסטרטגי מקיף, חלופות אסטרטגיות, הערכה והתאמה של אסטרטגיה ולבסוף- בחירה אסטרטגית וניהול השינוי. הבחירה האסטרטגית היא התוצר המרכזי של העבודה, כאשר מכלול הניתוחים הכבד, הכולל שימוש נרחב בתיאוריות ובמודלים, נעשה בכדי לתמוך בהחלטה לבחור באסטרטגיה מסוימת על פני אחרות. העבודה מוצאת כי על החברה לפעול באסטרטגיה ג'נרית שנקראת מנהיגות בעלות ולעשות זאת באמצעות אסטרטגית פיתוח שווקים, על ידי התרחבות גיאוגרפית. בנוסף מוכיחה העבודה כי למרות הכל, אין מנוס לארגונים, גם בענף התיירות, מלפעול לאור אסטרטגיה מסוימת על מנת להשיג יתרון תחרותי מתמשך על פני מתחרים, ועל מנת להגשים את ייעודם. מגוון הסוגיות והמחקר המעמיק בנושא (בעיקר מכלול הניתוחים הכבד) חייבו היקף עבודה רחב יחסית, אך אין בכך רמיזה על התפשרות באיכות.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
פרק 1 - האסטרטגיה הקיימת
פרופיל הארגון
המדרג הרעיוני
הליבה העסקית
פרק 2 - הניתוח האסטרטגי
כללי
ניתוח הסביבה החיצונית על פי מודל PESTLE
הסביבה הפוליטית
הסביבה הכלכלית
הסביבה החברתית-תרבותית
הסביבה הטכנולוגית
גורמים משפטיים
גורמים סביבתיים
ניתוח הסביבה התחרותית
מתחרים פוטנציאליים
מוצרים/שירותים תחליפיים
מידת היריבות בענף
כוח מיקוח של ספקים ולקוחות
מטריצת צמיחה ונתח שוק BCG
ניתוח SWOT + TOWS
בעלי העניין והשפעתם על תהליך קבלת ההחלטות
ניתוח משאבים ויכולות אסטרטגיות
ביקורת מלאי משאבים (resource audit)
משאבים פיזיים
משאבי אנוש
משאבים פיננסיים
משאבים בלתי מוחשיים
פיקוח ובקרה על ביצועים (performance monitoring and control)
הערכת המוצרים והשירותים (evaluation of products and services)
ניתוח שרשרת הערך
פעולות ראשיות
לוגיסטיקה פנימית
תפעול
לוגיסטיקה חיצונית
שיווק ומכירות
שירותים
פעולות תומכות
רכש
פיתוח טכנולוגי
ניהול כוח אדם
תשתיות
פרק 3 - חלופות אסטרטגיות
אסטרטגיות כלליות (GENERIC STRATEGIES)
הקשר בין שרשרת הערך לאסטרטגיות
כיוונים חלופיים לפיתוח אסטרטגיות
שיטות חלופיות לפיתוח אסטרטגיות
פיתוח פנימי
מיזוגים ורכישות
פיתוח משותף ובריתות אסטרטגיות
פרק 4 - הערכה והתאמה של אסטרטגיה
שקלול החלופות
פרק 5 - בחירת האסטרטגיה וניהול השינוי
החלופה הנבחרת
ניהול השינוי האסטרטגי
פרק 6 - מסקנות, המלצות וסיכום
מסקנות והמלצות
סיכום
רשימה ביבליוגרפית
נספחים

קטע מהעבודה:

על פי מידע מתוך www.d-u.co.il חברת 'דיזנהויז יוניתורס' תיירות בע"מ הינה בבעלות 'גנדן' מקבוצת 'איי.די.בי' והיא החברה המובילה בתחום הנסיעות והתיירות בארץ. החברה מעסיקה כ- 500 עובדים והיקף המכירות שלה בשנת 2005 עמד על כ- 258 מיליון דולר. החברה מעניקה מגוון רחב של שירותים בכל תחומי התיירות. יתרונה של החברה הוא במבנה הארגוני היעיל שלה, בכוח הקנייה והמיקוח שלה בפריסה עולמית, ובשרות המקצועי, האמין, האדיב והאישי של עובדיה.

תגים:

PESTLE · SWOT · TOWS · BCG · ANSOFF · תיירות · סיטונאי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האסטרטגיה העסקית בחברת 'דיזנהויז יוניתורס'", סמינריון אודות "האסטרטגיה העסקית בחברת 'דיזנהויז יוניתורס'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.