היישום אינו מחובר לאינטרנט

על עבודתה של רייצ'ל וויטריד "house"

עבודה מס' 065908

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח עבודתה של רייצ'ל וויטריד "house", תוך התיחסות לכתביו של פרויד על המושג the uncanny המאויים.

1,718 מילים ,5 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

רייצ'ל וויטריד, אמנית בריטית, מתמקדת בעיקר ביציקות של חללים ביתיים ואורבניים, היא החלה בעבודות מסוג זה כבר בתקופת לימודיה, והיא ממשיכה לחקור את התחום במשך כל שנות עבודתה. וויטריד נולדה ב- 1963, לונדון, היא למדה ציור בברייטון פוליטכניק, למדה פיסול ב- school of art slade. במהלך עבודתה על הפרויקט House, זכתה בפרס טרנר.
כאמור היא ידועה בעבודות היציקה שלה, שאותן החלה בסלייד סקול, ב-1985, כיציקות ישירות על הגוף, בהמשך תימצא מטונימיות לגוף מסביבתו הקרובה, כלומר ביתו, האובייקטים המקיפים ומשמשים אותו מדי יום, הם יסמנו את האדם, את נוכחותו ואת הנפקדות שלו. סוגיה זו של הגוף והחלל, ייצוג אוטוביוגרפי של הזיכרונות, התחושות, והפסיכולוגיה של האדם, ייחקרו באמצעות החומרים והטכניקות המיוחדים לוויטריד.
הרעיון העיקרי הנדון בעבודותיה של וויטריד הוא העיסוק בחסר, במה שלא נוכח, וזאת על ידי יציקת חללים שונים מתוך הסביבה הביתית והאורבנית. נושאיה יהיו לקוחים מתוך קשת של חפצים או אלמנטים שבהם אנשים יכולים להשתמש, לאחוז או לאכלס. אנו צופים בחפץ או באיזכור לחפץ שמוכר לנו משימוש יומיומי, ומנסים להשלים את החסר, לדמיין את החלקים שלא נמצאים, לדמיין את התחושות שעולות בנו כשאנו משתמשים בחפץ , במזרן, כיור, שולחן וכו'.
את העבודה House יצרה ב-1993, היא יצקה בית ויקטוריאני, היצירה עמדה על תילה כשלושה חודשים, תוך משיכת תשומת לב רבה, ונהרסה תוך שהיא מותירה עננים כבדים של רגשות ואבק.

קטע מהעבודה:

"שם, בדל"ת אמותינו, מאחורי דלתות "הבית", למדנו את השיעורים הראשונים באמנות החיים: אהבה ודחייה, שכר ועונש, חלוקת אמצעים, התאפקות. המשפחה מעניקה לנו תחילה את תחושות השייכות, החום והביטחון הראשוניות, ואחר כך נוטלת אותן מאיתנו באותו תהליך מכאיב הקרוי קבלת עקרון המציאות"(1).
הבית מקור הטוב והרע ועל פי פרויד, הוא הבסיס למאוים, Uncanny, רושמם של סצינות מסוימות המותירות על האדם רושם מאיים, המערער את ביטחונו, הרושם יכול להיווצר בעקבות מראה מסויים, או קול הטבוע בנו מין הסתם מילדותנו. מה שמביא להנחה כי "...המאוים הוא סוג של תופעה מפחידה, שיסודה במוכר, בנהיר משכבר"(2). פרויד מבקש לבאר את המונח "המאוים" לשם כך הוא משתמש בדוגמאות מעולם הספרות, עולם האסתטיקה. ביצירה שלפנינו יוצרת וויטריד נראטיב חברתי ואישי, על החברה והאדם, על פחדיו ורצונותיו הקמאיים ביותר. היא פורשת סיפור על משפחה, ילדות, קהילה וסביבה, היסטוריה מקומית וכללית. בעיקרו של דבר "הבדות יוצרת אפשרויות חדשות של הרגשה מאוימת, שאינן מצויות בחוויה"(3). לעולם האמנות יש אפשרויות רחבות יותר לייצר עבור האדם חוויה מזככת שאיתה יכולה להזדהות וממנה יוכל להפנים ערכים ולעורר תחושות מתוך עולמו הפנימי.

תגים:

רייצ'ל וויטריד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "על עבודתה של רייצ'ל וויטריד "house"", סמינריון אודות "על עבודתה של רייצ'ל וויטריד "house"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.