היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול ומנהיגות

עבודה מס' 065894

מחיר: 332.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הגישות המרכזיות בניהול וסגנונות ניהול מול תרומתם לארגון, תוך התייחסות לג'ק וולש

4,988 מילים ,21 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודה זו דנה בשאלה - האם מנהל יכול להיות מנהיג?
לצורך כך נסקרו גישות ניהול קלאסיות ועכשוויות ותוארו סגנונות ניהול שהתפתחו מהגישות הניהוליות. כמו כן נסקרו גישות מנהיגות ודרכים לזיהוי מנהיגים בארגונים.
בהמשך נבחן בצורה ביקורתית הצורך של המנהל להיות מנהיג תוך התייחסות לתמורות שחלות בסביבה העסקית והארגונית.
לבסוף נותחה התנהלותו והתנהגותו של ג'ק וולש (המנכ"ל האגדי של GE) תוך הסתמכות על הגישות והמודלים שנסקרו בפרקים קודמים.

לסיכום, לאחר השלכת גישות וסגנונות ניהול ומנהיגות שונים על התנהגותו והתנהלותו של ג'ק וולש כמנכ"ל החברה, ניתן לומר בביטחון מלא כי ג'ק וולש הוא מנהיג!

במשך כל שנות כהונתו כמנכ"ל החברה, ג'ק וולש הוביל אותה להישגים רבים בשווקים רבים. אבל יותר מכל - ג'ק וולש הוא האיש שיש לו סגנון משלו, אם כי סגנון המנהיג המעצב בולט אצלו במיוחד.
תרבות הניהול שהוא פיתח לעצמו מכילה בתוכה סגנונות רבים אשר עשו אותו למנהיג מאוד מאוזן. הוא עיצב את סגנונו לפי הצורך של הארגון ולא התמיד בסגנון אחד.
יתכן והתפקיד המרכזי של המנהל בפיתוח הארגון נשאר בתחום האינטגרציה שבין הפרט לקבוצות, הקבוצה והארגון, בין קבוצות, בין ההיבט המשימתי להיבט האנושי אך מנהלים חייבים לפתח כישורי השפעה ויכולת הנעה (שלא בכפייה), על מנת להוביל ארגון לתוצאות.
הבנת היכולת לשנות תודעה של אנשים, לגרום להם לעשות דברים מתוך מחויבות היא המפתח להצלחה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. גישות ניהול ומנהיגות - סקירה
2.1. גישות ניהול
2.2. סגנון ניהול
2.3. גישות מנהיגות
2.4. סגנון מנהיגות
3. ניהול מול מנהיגות
4. ג'ק וולש - מנהל או מנהיג
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

מיכה פופר, מצטט בספרו "על מנהלים כמנהיגים" - "המנהל המוצלח הוא אותו אדם שבנה מערכת ארגונית העובדת בתיאום ובהרמוניה".
- האם זה מספיק? אכן, למנהל תפקיד משמעותי בתפקודו של הארגון וחוקרים רבים הגדירו גישות שונות לניהול ואחרים אף הצליחו למיין סגנונות ניהול שונים והציגו נקודות מבט שונות על תפקידו של המנהל בהובלת העובדים והארגון.
נשאלת השאלה - מה הופך מנהל למנהיג?
בעבודה זו תתבצע סקירה ספרותית על גישות מרכזיות בניהול וסגנונות ניהול מול תרומתם לארגון. כמו-כן יסקרו גישות מנהיגות וסגנונות מנהיגים בארגונים.
לאחר מכן ייבחן, בצורה ביקורתי, הצורך של המנהל להיות מנהיג תוך התייחסות לתמורות שחלות היום בסביבה העסקית. לבסוף תנותח התנהלותו והתנהגותו של ג'ק וולש (המנכ"ל האגדי של GE) תוך הסתמכות על הגישות והמודלים שנסקרו.

תגים:

מנהיגות · ניהול · מנהיג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול ומנהיגות", סמינריון אודות "ניהול ומנהיגות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.